Jag tycker det låter som om du är ganska så förlåtande ändå? Du vill men är osäker, eller har jag fel? Ta en helg med någon väninna och tänk på det, njut av dig själv och umgås fritt utan barn och man så kanske du också känner efter ordentligt och för endast dig själv? Bara ett förslag för att "rensa" tankar, om du behöver det. Han kan då "lida" lite, vilket han verkar göra redan, lite till och verkligen uppskatta det bästa han har, förstå mig rätt, han kommer ju o bli rädd och mest troligt då försöka bevisa för dig ännu mer, vilket misstag det var och då bevisa igen och igen, att det aldrig sker. Förstår du lite vad jag menar?
Men, om du väljer att förlåta honom och gå vidare, då får du glömma och gå vidare, då kan du inte tyvärr komma omkring senare och ta upp detta som bestraffning för innerst inne, har du egentligen inte glömt det. Förstår du? För en av mina vänner som förlät sina pojkvänner, hon ältade det jätte länge efter och tog ALLTID upp det i alla bråk, vilket ledde ju till att det tog slut, för hon lura sig själv.
Så endast du, kan veta och om du vill gå vidare eller inte, med all tilit till honom. Jag tycker du verkar vettig nog och förstå vad som är bäst för dig och er båda!
Men MWB, ärligt? Varför accepterar du det ifrån honom? Varför tillåter du att han får lov och prata med en annan tjej, även om han är ärlig mot dig och berättar det? Förlåt mig men jag förstår inte riktigt, varför vill han ens göra det om ni är tillsammans och livet? Om han nu älskar dig som han säger, varför har han då behovet av att snacka med denna tjejen också och kan inte avsluta det när du har bett honom göra det?
Det jag gillar med min blivande, är att han är otroligt duktig på att dra gränser direkt, han hade en gammal tjejkompis som alltid skrev till honom, fb mail osv osv, dem var gamla kompisar sen dem bodde i Märsta förklara han och inget mer, jag sa okej och var inte svartsjuk. Sen blev jag smått irriterad i små mängder då hon aldrig frågade efter mig, hon visste vem jag var och den stora irritationen kom när hon en gång mitt i natten smsade honom och ville typ snacka, då blev jag liksom, varför? Mitt i natten? Sen när? Det var inte så att dem var tighta utan dem höll kontakten sådär en gång vart 3:e år liksom.
Och sen den lite större ilskan kom när hon då smsade honom och ville träffas i Malmö, utan mig? JAHA?
Och när han då frågade henne varför just utan mig? Då svara hon "Jag har saker jag vill prata med dig om som jag inte har gjort innan" och då blev tom. min blivande såhär "Nej, det är ingen fara, hon kan va med och passar det inte dig så behöver vi inte träffas". Jag sa aldrig ett ljud, han gjorde allt själv, vilket jag verkligen uppskattade. Och när han drog den gränsen, då förstod jag att han kan liksom, jag kan lita på honom blint ungefär.
NU försöker jag inte säga något alls men finns inte tilit i ett förhållande, så spricker det så småningom, gud vad det är och förblir jobbigt bara.