• Nove

Vad är egentligen otrohet?

Konstig rubrik kanske, men jag undrar nu ändå var gränsen går?
    Är tillsammans med en man som jag har levat med i snart tio år tillsammans har vi två små barn. Vi har upplevt och gjort väldigt mycket tillsammans och är faktiskt fortfarande otroligt kära i varann på riktigt, han behandlar mig som om jag vore världens mittpunkt.
    I sommras friade han till mig och nu till sommaren gifter vi oss.
    Dock uppkom det ett litet dilemma ikväll, han har erkänt en kyss med en annan kvinna, detta ägde rum igår på en firma fest. Ja som ni alla förstår så bedyrar han att några som helst känslor finns inte och han fattar inte själv vad han pysslade med då vi faktiskt ÄR väldigt lyckliga tillsammans, hur han ens vågar sig på en sådan risk mm. och mm. och ja alkohol fanns ju med i bilden.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska känna, känner mig faktiskt bara underlig och lite konstig och såklart väldigt besviken. Samtidigt som jag inte tvivlar på vårat förhållande och faktiskt inte på honom heller trots allt.

Skulle gärna ha lite reflektioner från er på det här, hur skulle ni tycka om detta? och var går faktiskt gränsen?

• Svar på tråden Vad är egentligen otrohet?
  • Chris24

"En gång otrogen alltid otrogen."

Fast den meningen stämmer inte alltid, tro mig. Min kómpis o hennes kille var tillsammans i 8år, förlovade sig o han begick ett snesteg ganska så rejält innan bröllopet, fyllan helt enkelt. Hon förlät inte honom direkt, dem va isär i 6mån men blev tillsammans igen, nu har dem gift sig, 7år senare är dem alltså gifta o har 2barn, han har aldrig gjort snesteget igen så att säga o jag hoppas innerligt han aldrig gör det igen.

Men jag förstår din poäng absolut!

• Mirey

EÅN, håler med ang en gng otrogen alltid... det finns så mkt faktorer som man ska beräkna in...

Nove, kram från mej med.

• EåN2010

men nove en liten fråga bara... hur gammal är han?

• Nove

Usch nu känns det verkligen värre faktiskt nu när jag läst alla era inlägg, det är ju verkligen så att jag var ju inte där och såg ju inte vad som hände. Ändå är jag övertygad om att det "bara" var en kyss just som han säger.

Ja och jag håller med er inte kysser man väll någon med tunga dessutom bara sådär utan att någonting lett till det, jag skulle inte ens komma på tanken.

• rowan

Om du känner dig trygg med honom, då är det ett gott tecken.

Däremot kanske ni ska prata om varför och hur det kunde bli så med honom och kvinnan på festen? Vad förmådde honom att gå 'så' långt? Hur mår han, för att riskera något så viktigt och vackert som eran relation och din tillit?

Kan ni prata om det, är det nog nyttigt för relationen. Och beroende på vad som kommer fram i era samtal om det, känner du nog själv vad händelsen har för betydelse: om det var ett omdömeslöst alkoholrelaterat misstag, eller ett uttryck för något i er relation, eller ett missriktat försök att 'leva lite' innan ni nu ska stadga er, eller vad...

Jag tror inte att sådana händelser i sig raserar 'allt', däremot måste ni prata om vad det står för.

Allt gott!

• Evillina

Ja precis! Prata om varför och hur det kunde bli så här och vad han kan göra för att du ska kunna lita på honom igen. Han kanske har någon bra idé?

Jag skulle nog bryta förlovningen, ta hand om ringarna tillsvidare och sedan ge tillbaka hans ring när jag kände att jag kunde lita på honom igen. Om jag nu trots allt skulle ha förlåtit honom.

• mwb

Jag förstår hur du känner det. Min man är ute på nätet hela tiden och pratar med en tjej. Han har gjort det i flera år. Jag vet inte exakt vad dem pratar om, men om hon skriver att hon saknar honom och pussar med liknanade så så känns det inte bra i mina ögon. Har bett honom sluta med detta. Han har sagt att det skulle han men det ledde till att vi bara bråkade hela tiden. Jag sa till slut att han kunde prata med henne, om det fick honom att må bättre. Men var ärlig och inte smyga för det gör att jag tror att det är värre än det är.

Vi har varit tillsammans i 10 år också. 1 barn ihop.Han bedyrar att det är mig han älskar och att han inte har varit otrogen.

Jag har inte lämnat honom även om det fick mig och inte lita på honom.

Lycka till med ditt!!

• Nove

Tack alla för era råd och inlägg.
    Som sagt jag känner mig ju lessen och besviken, men som tröst mår han faktiskt ännu sämre, han har inte sovit på hela natten och om ni förstår mig rätt så känns det rätt så bra.
    Jag sa till honom (utan att mena allvar med det) att det kanske inte blir några mer fester för honom på hans jobb eftersom han inte verkar hantera det.
    Och han menar att han gör allt vad som krävs för att jag ska tro på honom igen. Försöker inte försvara det han har gjort utan citerar det han sagt.

Den stora skulden ligger hos honom helt klart men samtidigt undrar jag hur man som tjej kan göra så också med full vetskap om att det finns en flickvän och små barn med i bilden. Skulle själv aldrig kunna förmå mig att göra så för endast egen vinnings skull, fattar man inte själv hur mycket som faktiskt kan förstöras i andra människors liv för en kvälls spänning.

• PHE

Filmen eyes wide shut har ett mkt intressant budskap om otrohet.

Svar på tråden Vad är egentligen otrohet?