• Nove

Vad är egentligen otrohet?

Konstig rubrik kanske, men jag undrar nu ändå var gränsen går?
    Är tillsammans med en man som jag har levat med i snart tio år tillsammans har vi två små barn. Vi har upplevt och gjort väldigt mycket tillsammans och är faktiskt fortfarande otroligt kära i varann på riktigt, han behandlar mig som om jag vore världens mittpunkt.
    I sommras friade han till mig och nu till sommaren gifter vi oss.
    Dock uppkom det ett litet dilemma ikväll, han har erkänt en kyss med en annan kvinna, detta ägde rum igår på en firma fest. Ja som ni alla förstår så bedyrar han att några som helst känslor finns inte och han fattar inte själv vad han pysslade med då vi faktiskt ÄR väldigt lyckliga tillsammans, hur han ens vågar sig på en sådan risk mm. och mm. och ja alkohol fanns ju med i bilden.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska känna, känner mig faktiskt bara underlig och lite konstig och såklart väldigt besviken. Samtidigt som jag inte tvivlar på vårat förhållande och faktiskt inte på honom heller trots allt.

Skulle gärna ha lite reflektioner från er på det här, hur skulle ni tycka om detta? och var går faktiskt gränsen?

• Svar på tråden Vad är egentligen otrohet?
  • Chris24
    Aleta skrev 2009-12-15 08:08:33 följande:
    Jag kan inte låta bli att döma vissa ändå även om det du säger är sant.Ta t ex mannen som rövade bort och mördade Engla. Även om han lever som Moder Teresa resten av sitt liv för att sona det så tycker jag att det var oförlåtligt.Blivande Mrs Berg skrev 2009-12-14 22:34:36 följande:
    Haha, nu förstod jag inte riktigt varför hon skrev det just nu men jag håller med dig, jag hade inte heller förlåtit honom, tänk hennes föräldrar? Känslan och sorgen där?
  • Hammerman

Chris24 skrev 2009-12-15 09:54:18 följande:

Men jag tycker inte mer än 1 eller kanske 2 som har skrivit att hon ska raskt dumpa honom?
    Du är inte blind, det är så jag uppfattat den här tråden också. Det är inte många som tyckt att TS ska göra slut, men däremot är det många som haft åsikter på frågan om vad som är otrohet och ansett att TS mans handlande var just det.
  • Blivande Mrs Berg

Att inte dömma eller att förlåta likställer jag inte med varandra. Och jag utgick från att diskussionen handlade om otroheten, det jag menade var att det är inte relevant vad någon annan tycker i situationen än Nove och hennes man. Nove jag är glad för att det har ordnat sig så bra för er och jag önskar all lycka till er i framtiden. Att bli utsatt för otrohet gör ont. Det hjälper säkerligen inte att vänner, bekanta osv dömmer ut människan du älskar och talar om för dig vad du borde eller inte borde göra. Det beslutet kan enbart komma från ens eget hjärta tillsammans med den du älskar och lever tillsammans med. Min reaktion kommer utifrån att många idag är snabba med att komma med kloka råd och tips på hur man ska handla eller inte handla men det man många gånger behöver i en krissituation, vilket jag antar det är för de flesta som hamnar i en otrohet, är att bara få prata och bli lyssnad på utan en massa bedömningar eller dömningar.

• Blivande Mrs Berg

Självklart blir det en skillnad i bedömningen av mitt citat om du utgår från en kriminell kontra moralisk handling.

• Chris24

"Skulle gärna ha lite reflektioner från er på det här, hur skulle ni tycka om detta? och var går faktiskt gränsen? "

Skrev TS från grunden.

Jag vill inte verka otrevlig på nåt sätt men jag har börjat märka en sak med olika trådar, man frågar om råd, tips och ÅSIKTER, sen när man väl får dem, då kan man på nåt sätt, vända på det och ifrågasätta allas åsikter och tycka man är antigen oresonlig, orättvis eller tom. idiotiskt.

Om man nu skapar en tråd, på ett öppet forum, så får man ju såklart förvänta sig att dels inte alla håller med dig eller varandra alltid såklart (Kolla bara gamla överlämnings tråden, haha) samt att om man frågar "hur tycker du/ni eller hur hade ni gjort?" så får man ju åsikten som speglar en själv!
    Som tex:

"Jag hade lämnat honom, det är över gränsen för mig"..

Det är ju åsikter man är ute efter och åsikter man kommer att få också! Vem bestämmer vad som är rätt eller fel åsikt?

Sen gör alla som dem vill i sina liv, som TS har gjort här också och som jag är glad över! Önskar er all lycka nu i framtiden tillsammans!

• JustMeAndMyLove

TS har väl inte kritiserat några åsikter? Bara tackat och vart trevlig!
    Eller missade jag nått inlägg?

Chris24 skrev 2009-12-16 08:55:02 följande:
    "Skulle gärna ha lite reflektioner från er på det här, hur skulle ni tycka om detta? och var går faktiskt gränsen? "Skrev TS från grunden.Jag vill inte verka otrevlig på nåt sätt men jag har börjat märka en sak med olika trådar, man frågar om råd, tips och ÅSIKTER, sen när man väl får dem, då kan man på nåt sätt, vända på det och ifrågasätta allas åsikter och tycka man är antigen oresonlig, orättvis eller tom. idiotiskt.Om man nu skapar en tråd, på ett öppet forum, så får man ju såklart förvänta sig att dels inte alla håller med dig eller varandra alltid såklart (Kolla bara gamla överlämnings tråden, haha) samt att om man frågar "hur tycker du/ni eller hur hade ni gjort?" så får man ju åsikten som speglar en själv!Som tex:"Jag hade lämnat honom, det är över gränsen för mig"..Det är ju åsikter man är ute efter och åsikter man kommer att få också! Vem bestämmer vad som är rätt eller fel åsikt?Sen gör alla som dem vill i sina liv, som TS har gjort här också och som jag är glad över! Önskar er all lycka nu i framtiden tillsammans!
  • Hammerman

Det är möjligt att det är så att några av de åsikter TS ville att vi alla skulle lyfta inte delades av Blivande Mrs Berg och att Blivande Mrs Berg därför tolkade TS ursprungliga budskap som att alla skulle som inte tyckte likadant som henne kunde ha gett fan i att delta i tråden.

• Chris24
    JustMeAndMyLove skrev 2009-12-16 15:07:56 följande:
    TS har väl inte kritiserat några åsikter? Bara tackat och vart trevlig!Eller missade jag nått inlägg?
    Jag menade inte TS, menade andra inlägg!
  • PHE

Jag har uppfattat tråden korrekt.

• BMTS

Nove, det här med hur man kan involvera sig med någon man vet är upptagen - tror mig, tyvärr, det är det många som kan. Det är så lätt att ursäkta sig "det är inte JAG som är otrogen, det är hans/hennes beslut..." etc. I mina ögon håller den ursäkten aldrig, jag tycker det är bland det sämsta man kan göra att driva igenom att en annan människa är otrogen mot sin partner. Jag tycker dessutom att ett sånt agerande säger mycket om vilken syn man själv har på otrohet, som att det liksom inte gör så mycket. Skrämmande och riktigt, riktigt dåligt.

Nove skrev 2009-12-12 08:49:39 följande:
    Tack alla för era råd och inlägg.Som sagt jag känner mig ju lessen och besviken, men som tröst mår han faktiskt ännu sämre, han har inte sovit på hela natten och om ni förstår mig rätt så känns det rätt så bra.Jag sa till honom (utan att mena allvar med det) att det kanske inte blir några mer fester för honom på hans jobb eftersom han inte verkar hantera det.Och han menar att han gör allt vad som krävs för att jag ska tro på honom igen. Försöker inte försvara det han har gjort utan citerar det han sagt.Den stora skulden ligger hos honom helt klart men samtidigt undrar jag hur man som tjej kan göra så också med full vetskap om att det finns en flickvän och små barn med i bilden. Skulle själv aldrig kunna förmå mig att göra så för endast egen vinnings skull, fattar man inte själv hur mycket som faktiskt kan förstöras i andra människors liv för en kvälls spänning.
Svar på tråden Vad är egentligen otrohet?