• Nove

Vad är egentligen otrohet?

Konstig rubrik kanske, men jag undrar nu ändå var gränsen går?
    Är tillsammans med en man som jag har levat med i snart tio år tillsammans har vi två små barn. Vi har upplevt och gjort väldigt mycket tillsammans och är faktiskt fortfarande otroligt kära i varann på riktigt, han behandlar mig som om jag vore världens mittpunkt.
    I sommras friade han till mig och nu till sommaren gifter vi oss.
    Dock uppkom det ett litet dilemma ikväll, han har erkänt en kyss med en annan kvinna, detta ägde rum igår på en firma fest. Ja som ni alla förstår så bedyrar han att några som helst känslor finns inte och han fattar inte själv vad han pysslade med då vi faktiskt ÄR väldigt lyckliga tillsammans, hur han ens vågar sig på en sådan risk mm. och mm. och ja alkohol fanns ju med i bilden.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska känna, känner mig faktiskt bara underlig och lite konstig och såklart väldigt besviken. Samtidigt som jag inte tvivlar på vårat förhållande och faktiskt inte på honom heller trots allt.

Skulle gärna ha lite reflektioner från er på det här, hur skulle ni tycka om detta? och var går faktiskt gränsen?

• Svar på tråden Vad är egentligen otrohet?
  • MollyAlex

Hej

Oj va svårt...bara du kan känna vad som e rätt för dig/er.
    Vet verkligen inte hur jag skulle ta det,men besvikelse e nog en av känslorna jag skulle ha. Känner du att du kan lita på honom nu i efter hand eller har detta skadat tilliten? Hur känner du nu när du hunnit smälta det lite?

• Nove

Alltså egentligen innerst inne så tror jag nog ändå att jag kan lita på honom för han har berättat i detalj om exakt vad som hände och hur men inte varför för det förstår han inte själv. Dessutom har han mått riktigt dåligt hela dagen psykiskt över det som hände.
    MEN samtidigt nu vet jag ju faktiskt att han tydligen är kapabel till det och det är olustigt nog.
    Dock är inte detta en anledning för mig att skiljas åt då vi har en sådan bra grund att stå på, men absolut en reva finns ju nu i förtroendet gentemot honom absolut.

• EåN2010

hej... ja du det där med otrohet skiljer sig från person till person.. och det är något man igentligen borde prata igenom innan man gör något med någon annan person... jag personligen skulle inte bry mig så mycket förutom att leta reda på den där bruden och ge henne en örfil? hihi nej då men om det här är första gången så kanske det är på tiden att ni pratar igenom hur ni vill ha det... jag vet en kompis till mig hade en kille å de fick gå så långt de ville så länge de inte fick dåligt samvete..

• Evillina

Hmm... Jag tycker absolut att det var otrohet. För mig går otrohet vid en puss. Men alla är ju olika. Jag skulle nog inte våga lite på honom utanför hemmet. :/

Men samtidigt var det ju väääldigt bra att han berättade det! Ni får väl köra någon deal att han inte får vara alkoholpåverkad utan dig eller nåt? Så du känner att du kan lita på honom. Alkohol är ju inte livet.

Hoppas du kommer fram till något bra!

• Chris24

Nog bara du som kan känna efter o det verkar för mig som om du redan har bestämt dig för att lita på honom ändå och det var bara ett snedsteg eller?

Jag hade nog ändå blivit väldigt besviken o arg ändå tyvärr, även om det "bara" är en puss och man ångrar sig, varför ens flörta hela den vägen till pussen då? Jag tänker så som jag hade tänkt alltså, något måste ha ju skett innan pussen, flört, ögonkontakt o flirt osv osv.. hade gått igenom mitt huvud och därför hade jag nog varit lite orolig och inte vetat om det sker igen?

Men åter igen, det är jag! Och vad jag anser

Kör det du känner är rätt tjejen.

• Nove

Visst otrohet är ju verkligen väldigt individuellt, jag tycker nog som föregående skrev att vid en puss går ju gränsen, eller det man inte gör med sina manliga vänner gör man heller inte med sina kvinnliga.

Nu kanske detta låter korkat men jag är inte typen som håller hållhakar dvs. att han inte får si eller så nu efter detta, någonstans måste man få ha sin personliga frihet kvar (fast innom vissa gränser såklart, och den knallade ju han över igår).
    Jag har aldrig varit svartsjuk eller misstänksam, och det här var verkligen det sista jag trodde om honom så det hoppas jag inte är förstört nu så att jag ska sitta med oro så fort han går på fest själv.

• Nove

Ja nu var det ju inte bara en puss heller utan en kyss som gick hela vägen om ni förstår vad jag menar, det är ju det som svider.

• EåN2010

hela vägen????????????????
    okej nu kanske jag börjar bli trött och min fantasi flyger iväg men vadå stod i nåt hörn och rå hångla eller hade de sex????

• Nove

chris24
    Det är just dessa tankar som snurrar, jag vill ju verkligen veta varför. De hade tydligen pratat mycket jobb under kvällen, sedan hade de gått ut för att röka och då hade han fått en komplimang av en henne och en förfrågan om hon kunde ge honom en puss vilket hon fick, och den pussen då hade lett till en kyss som tydligen hade fått ett snabbt slut när han kom på vad han höll på med.

• Nove

Nej inte hela vägen till sex utan jag menar hela vägen med tungor inblandat.

Svar på tråden Vad är egentligen otrohet?