• Nove

Vad är egentligen otrohet?

Konstig rubrik kanske, men jag undrar nu ändå var gränsen går?
    Är tillsammans med en man som jag har levat med i snart tio år tillsammans har vi två små barn. Vi har upplevt och gjort väldigt mycket tillsammans och är faktiskt fortfarande otroligt kära i varann på riktigt, han behandlar mig som om jag vore världens mittpunkt.
    I sommras friade han till mig och nu till sommaren gifter vi oss.
    Dock uppkom det ett litet dilemma ikväll, han har erkänt en kyss med en annan kvinna, detta ägde rum igår på en firma fest. Ja som ni alla förstår så bedyrar han att några som helst känslor finns inte och han fattar inte själv vad han pysslade med då vi faktiskt ÄR väldigt lyckliga tillsammans, hur han ens vågar sig på en sådan risk mm. och mm. och ja alkohol fanns ju med i bilden.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska känna, känner mig faktiskt bara underlig och lite konstig och såklart väldigt besviken. Samtidigt som jag inte tvivlar på vårat förhållande och faktiskt inte på honom heller trots allt.

Skulle gärna ha lite reflektioner från er på det här, hur skulle ni tycka om detta? och var går faktiskt gränsen?

• Svar på tråden Vad är egentligen otrohet?
  • EåN2010

aha... okej... jag tycker nog du ska prata med honom om sprit... och kanske inte att du bestämmer att han inte får dricka utan att han kanske kommer fram till det själv att de kanske inte är det bästa... men om han var på personalfest varför var du inte med då
    ? har själv inte varit på nån sån fest men på film så brukar ju respektive vara med... eller är det bara på film?

• Nove

Ja det är nog tyvärr bara på film.

• EåN2010

aha.. okej... jag tittar mycket på film... hihi..

• Chris24
    Nove skrev 2009-12-12 00:11:31 följande:
    chris24Det är just dessa tankar som snurrar, jag vill ju verkligen veta varför. De hade tydligen pratat mycket jobb under kvällen, sedan hade de gått ut för att röka och då hade han fått en komplimang av en henne och en förfrågan om hon kunde ge honom en puss vilket hon fick, och den pussen då hade lett till en kyss som tydligen hade fått ett snabbt slut när han kom på vad han höll på med.
    Hmmm, Nove, jag vill ju absolut inte ifrågasätta nåt eller få dig och bli mer förvirrad eller frågsam men hela vägen, hångel alltså?
    mmm, jag hade inte varit glad alls, jag uppskattar att han är ärlig o vill alltid han är det men det finns ändå frågor som snurrar om du förstår?
    Varför va inte du med på festen? Varför umgicks han så mycket med just den tjejen? Varför sa ens ja till pussen om han nu vet det är fel, han borde inte och du finns i bilden framför allt? Och sen lät det gå "hela vägen" med henne? Jag menar, man är inte dum, man inser när flörteriet börjar, hur det kan gå vidare om man inte sätter gränsen direkt helt enkelt, från början. Man kan se sånt, även män.

Jag har tex, fått höra att jag kan framgå som väldigt flörtig o jag menar inte ALLS så, jag är bara en väääldigt bubblig o pratglad människa, har väldigt lätt för att snacka med alla, städaren till VDn liksom men när jag fick höra det flera ggr och en kille tom. reagerade o blev förbannad för jag gav honom "mixade" signaler tydligen på en fest, så försöker jag nu va trevlig helt enkelt men dra gränser direkt, från början så folk förstår helt enkelt. Både av respekt för den jag pratar med, min sambo och dens flickvän om en sådan finns, om ni förstår?
  • Mirey

Hej!

Som redan sagt så är gränsen för otrohet väldigt olikt från person till person.

Jag är ganska sotis av mej så jag skulle däremot blivit jätte upprörd, ledsen, besviken, arg! Sen skulle jag ha lust o slå sönder han och tjejen =) O jag skulle nog inte låta han gå på nå personalfest igen, inte på ett bra tag iaf!

Vrf ska man göra nått sånt? Som Chris säger, det måste ha funnits nå slags "förspel" som ledde till kyssen lr?

Förrästen, jag får alltid följa med min m2bs personalfester, resor osv. Men han får inte följa med på eventer med mitt jobb, där e inte partners välkomna.

Hur ska du göra nu? Vad känner du?

• Evillina

Nä det är ju klart att du kan ju inte förbjuda honom. Men om "jag" skulle kunna lite på honom igen så skulle jag nog se att han helst inte dricker utan mig på väldigt länge. Sen om han är med sina killkompisar och dricker gör det väl inget..

Hmm.. Ju mer jag tänker på detta om det vore min kille så skulle jag kasta ut alla hans saker i detta nu! Hon gav honom en komplimang och frågade efter en puss och han gjorde det?? Sjukt! Vad tänkte han med? kuken kanske. Är du säker på att det inte hände något mer?? och hur kan du vara så säker? Nä alltså! Jag skulle inte kunna lita på honom mer tyvärr.

En gång otrogen alltid otrogen.

• Nove

Nej jag är inte säker på något utan får ju svälja det han berättar för mig helt enkelt, eller nej det är inte enkelt alls i mina kläder just nu.

• EåN2010

ja det känns som han föll på en gång lixom... inte gjorde nå motstånd alls..

Evillina: en gång otrogen alltid otrogen där håller jag inte riktigt med dig.. man måste ta in saker i beräkning ålder och mognad och sånt... och känslor..

• EåN2010

Nove: sänder dig en tröstande kram...

• Mirey

Jag har haft förhållande där idioten va otrogen... den killens liv ser inte bra ut nu! Har absolut ingen kontakt med honom längre men sist jag hörde om han för 2 år sen så gjorde han slut med sin sambo, dagen efter att hon tryckt ut hans son. Härlig kille... han höll på med andra tjejer.

En vän till mej hade ett förhållande med en kille i flera år, fick reda på att han "bara" kysste en tjej på klubben i nån sek. Hon gjorde slut utan att tveka, hur skulle hon fortätta lita på honom?

Svar på tråden Vad är egentligen otrohet?