• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Snorkfröken77

Jag börjar mer och mer likna min avatar...

• Fru E

Snorkis-hmmm tror inte den finns med i samlingen..............kom ihåg att gravida kvinnor alltid är vackra att titta på!

• Fru E

Får nog plocka fram filmboxarna och börja leta men först borde jag sätta in alla papper som jag nyss rensade bland och som nu ligger utspridda över hela soffan *dock trååååååkigt*

• snaily

Snorkis
    Men din avatar är ju jättegullig!
    Jag ska till gyn som ska kolla hur jag svarar på hormonsprutorna inför IVF.
    Dundersalva låter bra!

• fru AM

Vickan:
    jag har ju berättat för dig vilken sort Trollet är ...
    //Oraklet i Sthlm

• viktualia

Snorkis - jag började också med gravidbrallor tidigt! Kolla om du trivs i Polarn & Pyrets brallor också! *tipsar*

Och de där lösa muddarna - de använder jag nu när jag har mammabrallor som är skurna under magen. Om jag inte har en sån där mudd under så sitter inte byxorna uppe. Mina muddar är från H&M.

• Snorkfröken77

Snaily - Jag tror din gyn skulle bli väldigt förvånad om jag dök upp och började slita av mig kläderna och visa mina illröda, håriga, stinkande armhålor

Vickan - Vad skönt att höra, för jag känner mig väldigt onormal! Jag noterar det där med muddarna och pop-byxor!

• viktualia

Snorkis - det var inte att min mage började växa tidigt, utan mer att jag mådde pissilla av allt som satt åt över magen. Och då blev gravidbrallorna lösningen på eländet!

AM - just det... fniss.. oraklet gissade på flicka om jag inte minns fel..

• Snorkfröken77

Vickan - jahapp, det var så alltså. Hmm får ta upp det med BM på torsdag om detta verkligen ska vara så.

• Telis

Det är verkligen svårt det där med passform på byxor! Jag avskyr både mina Polarn & Pyret och Cecilija S-byxor. Helst skulle jag vilja gå hemma naken tror jag.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter