• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Telis, jag är väldigt avundsjuk på dig som bara har en vecka kvar! Det är ju fördelen med snitt, man slipper gå så länge och vänta.

Lycka till med resårbandet!

• MSW

EA: Nä, funkar fortfarande inte.. Inget av husen! Konstigt...

• MSW

Men BS, det är juh inte så himla länge kvar för din del heller! Hoppas också att Astrid har lust att komma ut lite tidigare...

• Fru E

MSW-skickade adresserna till dig istället

• MSW

Ea: Tack nu såg jag dom! Och varför det inte funkade för mig innan heller.. De typ sex sista tecknen i adressen kom inte med när jag klickade på länken (och syntes inte heller)...
    De såg trevliga ut båda två, men det ni helst vill ha är juh helt klart mycket fräschare! Hoppas ni får bra besked från banken (i första hand) och att huset verkar lika bra på riktigt (i andra hand) och att det bara är ni som tycker det (i tredje hand)!

NU ska jag gå och fixa i ordning mig inför att sova!
    Godnatt!

• Parnassia

Hektiska dagar här, har läst ikapp men hinner inte kommentera så mkt.
    Kram på alla!

Ang mammatrosor. Har varken denna gången eller förra gången haft sådana. Kör med trosor a la tant-modell, alltså superhöga och breda på sidan om ni fattar, maxi-modell kan man lätt kalla dem. Billigare och bra tycker jag.

Hade en av mitt livs konstigaste dagar igår förresten, både jättebra, rolig och trevlig, samtidigt som den var sjukt absurd och ledsam. Vi blev under loppet av 2 min kallade barnmisshandlare och sjuka i huvudet av en helt okänd kvinna på en parkering. Kan berätta mer senare om någon undrar.
    Men visst har väl även ni någon gång fått bära iväg ett barn som hamnat i ett stim och bara skriker, viftar och vrålar???

• viktualia

Parnassia - hårt liv! *stödkramar* har mycket svårt att tro att ni gjort annat än det alla föräldrar hade gjort i det läget...

• Izzie

Parnassia - Japp, hände senast för en dryg vecka sedan. Inne på Ikea-restaurangen, fullt av folk, inkluderat rektorn på Matildas förskola. Var bara att lyfta hela ungen och resolut gå ut med stenansikte till bilen. Alltid lika kul. Kvinnan hade förmodligen inga egna barn...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter