• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Snorkfröken77

Vickan - sparade undan din länk med länkar till mammakläder online, tack så mycket.

• Fru E

Snorkis-vilken vecka är det du är i nu?

• viktualia

Snorkis - varsågod! (ang länken) Själv har jag just gett upp hoppet om diverse byxor, min mage är för enorm. Har ett par jeans från Ellos som sitter bekvämt, men de är lite för långa och jag orkar inte inte lägga upp dem. Ett annat par jeans från Ellos är de enda jag kan gå ut i, de sitter helt ok men går inte uppöver magen. Jag är så HIMLA van vid höga byxor så jag tycker fortfarande att det är konstigt med byxor som går under magen. Alltså slängde jag iväg en beställning på ett par svarta Cecilija S-byxor häromdagen eftersom jag vill ha ett alternativ till jobbyxor.

Måste alltså säga att jag gått igenom ett antal storleksfaser under graviditeten. De mammabrallor som jag köpte/fick i början kan jag inte ha nu...

• Snorkfröken77

EA - v 11, snart snart kan man pusta ut att man gått förbi de första 12 veckorna. Grattis till dina rea-fynd förresten! Alltid kul att fynda. som jag brukar säga, jag gillar att köpa dyra saker billigt

Vickan - Jag har beställt ett antal olika byxor och en kjol ifrån Ellos, hoppas de kommer snart för de byxorna jag köpte på HM är på gränsen till mysbyxor, men ack så sköna!

• Fru E

Snorkis-du kan inte använda dina vanliga byxor och sedan komplettera med de lösa muddarna som man kan köpa och täcka glipan?

• snaily

Mmmmm vad gott det är med öl! *retar alla gravida lite* Men allvarligt talat så VAR det väldigt gott, ett tjeckiskt mörkt öl.

Vickan
    Jooo det är klart, men om det är fortsatt riktigt kärvt på jobbfronten för honom så är det väl EGENTLIGEN smartare att bo kvar här ett tag till, där jag kan försörja honom, tills han hittat något bra jobb själv. Men det låter ju som ett tråkigt alternativ!

EA
    På måndag kommer jag ha sprutat i 4 dagar, så gyn ska kolla hur det ser ut på VUL, om det är några äggblåsor på gång då eller ej.
    Blä för veliga köpare förresten!

Snorkis
    V. 11 redan, fasen vad fort det går!
    Har du fått någon läkartid för din hudåkomma? Du kan få följa med mig på måndag annars.

• Fru E

Jahapp man kanske skulle se en film för att fördriva tiden lite, någon som har någon bra på tungan?? Maken har ett digert förråd av utbrända filmer som redan gått på bio....

• Snorkfröken77

EA - Jag kan inte ens dra upp dragkedja på mina byxor så det går inte, jag har gått i kjol och strumpbyxor i 3 veckor nu och frusit och nu gav jag upp. Trodde aldrig jag skulle behöva köpa mammabyxor så tidigt, men det är tydligen olika...(Jag är inte så petit i normalfall heller så det hjälper säkert till)

Snaily - Jag vet, helt sjukt! v12 på onsdag! Jag har fått tid imorgon för mina äckliga utslag, hoppas de ger mig nån dundersalva! Var ska du på måndag? *nyfiken*

Vickan - Ja, nu är det helt utplockat på Ellos, hoppas de får inte lite nytt fräscht snart och hoppas verkligen jag får de grejor jag beställt, kollade min beställning och den var inte skickade än...
    La redoute har jag kollat, men alla deras byxor är så korta, jag har ju långa ben så det går inte.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter