• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Två stora nackdelar om jag får det där jobbet förresten
    - måste skaffa egen dator, eller nöja mig med att dela med maken (är sjukligt fäst vid min nuvarande jobbdator som jag i så fall måste skiljas ifrån, snyft)
    - inget internet/BT-häng på arbetstid

(Samlar anledningar till att inte bli besviken om jag inte får jobbet )

• fru AM

JAg är världens största flyttMES! Jag har nämligen aldrig flyttat utanför min stadsdel! Har bott i fem lägenheter i mitt liv - varav fyra i samma fastighet Usch vilken tönt jag är!

• fru AM

Snaily: är det det där jobbet i staden norr om Nenne eller vad det var?

• snaily

Fortsätter spamma tråden med ångest över ev. nytt jobb.
    Vad gör jag om jag får komma på intervju och de frågar om vi planerar några barn framöver?? Ska man vara ärlig på en gång med att man håller på med ivf, eller? Hur skulle ni tänka?Risken är ju stor att vi ändå inte lyckas på första försöket och då dröjer det ju några månader till nästa försök, minst, troligen längre eftersom vi då måste byta läkare och hela kittet om vi flyttat. Bekymmer, bekymmer...

• snaily

AM
    Fyra i samma fastighet! Ja, kanske liiiite töntig får man nog säga att du är Fast jag är MINST lika stor tönt som aldrig kan hitta ett ställe att rota mig på... Undrar vad den diagnosen kallas?
    Ja precis, i "staden norr om Nenne".

• fru AM

Snaily: det får de inte fråga - så därför får man ljuga om de frågar ... så resonerar jag.
    Säg att "nej just nu är vi så nöjda med vår lilla husse, matte, hund- familj" eller ngt liknande. De behöver verkligen inte veta huruvida ni pökar på lördagar, inseminerar er eller ivf:ar!
    Lycka till med jobbet!

• fru AM
    snaily skrev 2010-01-04 15:44:05 följande:
    Ja precis, i "staden norr om Nenne".
    Börjar på H?
  • snaily

Jag kom på det själv - verklighetsflykt.

• fru AM

Eller "nyfikenhet" - alla mynt har två sidor (vad jag menar är att det beror på hur man väljer att se på det - positivt eller negativt)

snaily skrev 2010-01-04 15:44:40 följande:
    Jag kom på det själv - verklighetsflykt.
  • snaily

AM
    Japp, H som i.... hemlig
    Ja, hoppas de inte frågar alls! För om vi säger att vi är nöjda som det är blir det kanske lite pinsamt/konstigt om jag kommer om några månader och säger att jag måste vara ledig från jobbet med extremt kort varsel pga IVF...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter