• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Telis-ahhhhhhh så då är det kanske inte så bra med mc:n ändå *ska sluta vara så nojjig redan nu

• BrudSommar2006

Telis, resårbandet är det första jag klipper bort innan jag ens tar på mig byxorna första gången, det lärde jag mig under förra graviditeten!

• Telis

EA, äsch jag tror iallafall att det är bra att leva som vanligt. Det lilla ägget ligger tryggt där inne - som ett dammkorn mellan två pannkakor var det nån som sa. Själv var jag otroligt stressad efter återföringen och tvingade min man att vi skulle springa från sjukhuset till pendeltåget för jag hade så bråttom tillbaka till jobbet och det gick ju bra.

• MSW

EA: får ett fel meddelande när jag försöker kolla länkarna: "Objektet du söker kan inte visas för tillfället.
    Prova igen om tio minuter!", testar imorgon istället! Ska bli spännande...

Efterlyser förresten lite magbilder till galleriet, tycker det varit ont om det!!

Godnatt!

• Telis

*går direkt och klipper bort det där attans resårbandet*

• BrudSommar2006

Liten, värst vad du springer på massage! Bakar gör du också, orkar inte tänka tanken själv.

Jag tycker fortfarande bäst om Babylands mammatrosor, vet att jag sagt det tidigare.

Ska försöka undvika att lämna min graviditet vidare, det finns absolut de som haft bättre graviditeter här som är mer lämpade att lämna över sina!

• Fru E

MSW igen-lustigt provad nyss och här funkade de

• MSW

Ea: Då testar jag igen nu.. (svår att slita mig från datorn..)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter