• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Who is the highest highjumper thas has jumped the highest high?

• Liten med Mindre

BS - vi har en tjej som masserar privat, lite billigare. Och denna tid hade jag bokat åt maken ifall jag inte hade hittat någon julklapp. Men nu fick han ju en plånbok istället, och han tyckte jag behövde massagen bättre. Mina ben höll nog med. Fast lite ont i höfterna hade jag i morse ändå.

Idag är det fryskallt igen - men snart dags att palta på sig för en promenad. Funderar på att lämna maken inne o städa tills familjen kommer i eftermiddag.

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-05 09:11:30 följande:
    Patrik Seamountain you know
  • muggles

Nennelainen darling: du mår som jag gjorde med Moa! Jag mådde skitbra, fick ont i boobsen och var tvungen att börja kissa på nätterna redan i v9. Kan meddela att för mig höll nattkissande i sig hela grav... Och det blev bara fler och fler ggr/natt ju längre fram jag kom. En kompis till mig (barnlös) hade teorin om att det skulle vara kroppens sätt att förbereda en på nätter med avbrott i sömnen, så att man skulle vara förberedd när bebisen tittade ut. Jag höll på att strypa henne

• fru AM

Ragnar!
    //Oraklet i Sthlm

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-05 09:11:30 följande:
  • fru AM

Den teorin omhuldas även av de BM jag träffat ... Du får strypa många

muggles skrev 2010-01-05 09:36:55 följande:
    Nennelainen darling: du mår som jag gjorde med Moa! Jag mådde skitbra, fick ont i boobsen och var tvungen att börja kissa på nätterna redan i v9. Kan meddela att för mig höll nattkissande i sig hela grav... Och det blev bara fler och fler ggr/natt ju längre fram jag kom. En kompis till mig (barnlös) hade teorin om att det skulle vara kroppens sätt att förbereda en på nätter med avbrott i sömnen, så att man skulle vara förberedd när bebisen tittade ut. Jag höll på att strypa henne
  • nennesjuttioåtta

AM
    Är det vi som annars sover som klubbade som råkar ut för detta gissel?!?!?

• nennesjuttioåtta

MOAHAHAHAHAH hundar är dumma ? katter är smarta.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter