• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Izzie

Mammatrosor hade jag inga. Passade på att använda alla snygga trosor jag köpt på mig under åren, men som har en tendens att hasa ner och lägga sig "under" magen. Äntligen fick jag användning för dem!

• Izzie

Piggelin - Vilken söt historia med Amanda! Blir säkert populär att berätta när hon växer upp Kul att maken dessutom hann med att ta kort

• Izzie

Mrs B - Tack för tipsen ang blåsorna. Ska testa!

• Izzie

Nä, nu har jag försökt i flera timmar att boka en semesterresa på fritidsresors hemsida, men det verkar vara helt kört. Går o lägger mig istället. Ses imorgon! Kram & gonatt

• muggles

Gomorrrrron, gomorrrrron, gomorrrrron - Weiron i ottan här. Stämplade in kl 04.03

• nennesjuttioåtta

Snorkis
    jag är i v 9 bara så jag hinner nog dra på mig ett och annat. Men hittills har jag knappt några symptom alls. I natt fick jag dock gå upp för att kissa! Ett framsteg! men visst är det konstigt att det kan vara så olika.

EA
    jag grävde i landet samma dag som ÄP, men efter återförandet så höll jag mig lugn. Jag tyckte det gjorde ont i magen före ÄP om det skumpade med bilen, om jag sprang/skuttade nerför en trapp/gick fort men annars mådde jag bra. Vet inte hur skumpigt det är på MC men i skåne har ni ju så fina vägar så där studsar det väl inte, värre häruppe i tjälknölsland. Nej, tjälskott heter det. det andra är ju en stek.

Mugggles
    Vi kände oss hemma direkt i vårt hus, det var ju så självklart att vi bodde där, de ställena vi bott på innan var ju bara till låns eller "tills vidare". Det var skönt, men jag tror inte det är någon fara på taket om man inte känner så direkt heller. Som tidigare talare sagt, 4 årstider gör att det känns ännu bättre. Vad kul att komma i ordning och flytta ? äntligen!!!! Kramar om dig ang barnverkstan, fy fan vad jag hatar att ruva! kan du inte be någon privat gyn att ta de proverna utan att behöva göra en hel utredning? Även om högt FSH-värdet inte behöver innebära stopp i maskineriet (Frejis är ett bra exempel!) så kanske det åtminstone är något att luta sig mot och tagga ner förväntingar... ääÄÄH vilket skitsnack, det går ju inte att släppa tanken vad jag vet men önskar av hela mitt hjärta att det kommer funka snart igen!

Piggelin
    HAHAHHAHAHAH toalettring runt halsen, vilken syn! Men hjälp vilken panik innan den kom av!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter