• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Men vad är det för fel hos mig som gör att varje gång AM lägger ut en länk så kommer jag bara till BT igen när jag trycker på den! Likadant var det med paraplystället!

Själv tror jag inte att jag skulle stå ut med att ha tights som sitter under magen.

• nennesjuttioåtta

I morgon vet jag en som har bröllopsdag. Så om jag råkar glömma: Grattis Vickan!!!!

• nennesjuttioåtta

AM
    ååh roligt med tårtdekoration! Ska vi starta ett dekorationsföretag med tårtguru-EA så kan jag ha en norrlandsfilial.

• Liten med Mindre

Börjar också ha lite svårt för saker som sitter åt under magen. Eller så behöver jag bara större storlek på tights...

Du är inte ensam om länkproblem BS, hamnade på BT jag med... Fick klippa ut och klistra in för att få det ok.

• Oupsie

Vilken bra trådstart AM! Bra jobb .

Hattis, så du snickrar sandlådor. Vad bra . Vi har firat jul ihop i flera år. De första åren så var vi hos båda familjerna, först hos makens och sen när Kalle Anka började satte vi oss i bilen och körde i 3 timmar för att fira med min familj på kvällen. Det funkade bra men när vi gifte oss så tyckte vi att vi skulle bli lite mer ?vuxna? och välja ett ställe för att fira jul. Så vi började med att fira jul hos makens familj och förra året var vi hos min familj. Så nu, i rättvisans namn, så borde vi väl fira jul med makens familj men jag vill inte? En lösning är väl att gå tillbaka till vår kompromisslösning som vi hade innan vi gifte oss. Eller så åker vi iväg någonstans och flyr, haha. Känner mig ego och vågar inte riktigt ta upp frågan.

Vin och choklad, det är en bra present tycker jag. Gott .

BS, samma sak för mig. Jag får också bara upp tråden igen. Fast tårtboken fick jag upp.

Gosnosen, håller tummarna .

• gosnosen

Tack för alla tumhållningar! Otroligt vad snabbt man blir knäpp i huvudet i denna karusell. Senast i helgen så pratade vi om hur lugnt och avslappnat det kändes, men direkt igår så är det tusen tankar i huvudet. Försöker tänka positiva tankar, men det är inte jättelätt...

Telis jag minns inte, kände du överhuvudtaget något i kroppen innan du plussade med Televinken? Känns ju som att när man stoppar i sig både piller och proggar, så hur ska kroppen veta? Än så länge känns det inget!!! Av något!

Blir också nyfiken på Nennes blogg... får man smaka?

Spännande med adoptionskurs Lappis! Nu är ni på gång verkligen!

En rolig "gå bort"-present hörde jag om av ett par bekanta. De träffade väldigt ofta ett annat par på middag hos varandra så de köpte en fin burk som man sedan turades om att fylla med något fint eller gott, och så fick man tillbaka den när man hade middag hemma. Den kunde fyllas med godis, te osv. Lite fiffigt!

Skönt BS att samtalet var så givande och att du känner dig lite lugnare!

Härligt AM med Thailandssemester! Känns så skönt att vi också ska åka bort om knappt en månad när man tittar ut på det gråtrista vädret.

Känner verkligen med er Tinga! Stor kram!

• fru AM

BS & Liten: konstigt med länkproblem ... Jag fattar ingenting. Jag gör ju inget annat än kopierar och klistrar in. Kanske beror det på att jag kör webbläsaren Chrome?

JAg ska nu testa via explorer istället om någon kan vara så snäll att klicka på länken ...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter