• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Hattis

Tinga - får instämma i ditt citat. Hoppas att det går bättre för Puff?

• Tinga

Tack för kramar!

BS - det blir inskolning på dagis efter jul, med början den 11:e januari. Papperna kom idag.

Hattis - nja, något bättre går det ju, men inget vidare ändå. Maken och jag har blivit experter på avledningsmanövrar, för att kunna få i honom någon mat med sked. Logopeden kallar det för teater, och jag är benägen att hålla med.

• Hattis

Tinga och Lappis, aha man ska vänta alltså. Kan förstå parallellen med Idol, tycker att de sista episoderna är de som är bra, blir inte alls taggad av överdrivet spralliga programledare kombinerat med snabba klipp. Då kan jag mycket hellre se Rapport.

Izzie - trist med inställd Londonresa men tänk vad härligt att åka iväg senare och kunna komma hem till pimpat kök

Porchez - vi har visst väldigt liklydande problembild (hade slut på rödvinet i helgen, jobbigt, jobbigt)

Julgransfot - Mycket vacker och julig men den är till plastgran väl? För med riktig gran måste det ju barra som 17...

• Tinga

Izzie - vad läskigt med ansiktsförlamning! Hoppas att maken snart blir bra igen. Trist med Londonresan också, men att vara utan kök under julen är väl knappast ett alternativ? Hoppas att du hinner ta det lite lugnt också.

• Hattis

Tinga - aha. Gaah vad frustrerande. Mindre än två månader till dagis dock Med proffsmatare i form av pedagoger och småmänniskor som äter runtomkring så borde det ju ge en skjuts. Så börjar det bli ljusare ute i januari också (vet att det kan vara frustrerande med überkäcka tillrop)

• fru AM

Izzie: kul att se dig! Mindre kul med makens halva ansiktsförlamning. Se till att de kollar att det inte är en gammal borreliainfektion som spökar!

Tinga: Så frustrerande och jobbigt för er! Mina matproblem med Hektor är ju ingenting överhuvudtaget i jämförelse. Men Hektors tillfälliga matvägran gör att jag än mer känner med dig och er situation. Det här med maten är så himla viktigt för förälderns psyke! Det är en sån instinktiv oro man känner när inte maten funkar. Och när man har haft det som ni så länge ... ni är superstarka! Stor kram!

• Hattis

Näe hörni idag SKA jag i säng före 23.00. Basta. Godnatt alla!

• kängu

Tinga, Jag förstår att det är svårt, men försök att inte lägg NÅGON värdering i HUR Piff äter, han får ju i sig så han klarar sig och det är ju det viktigaste. Ta detta tillfälle i akt att ta bort stressen kring maten (om det går), och låt honom bara äta när han vill och det som är kul. Skynda långsamt!

Du är en fantastisk mamma, och det kommer lösa sig med Piffs ätande (och Puffs!), men det kommer säkert ta tid, och vara flera bakslag på vägen, tyvärr! (men det vet ni ju själva också).

Hoppas att du inte tycker att jag låter för förnumstig, det är inte min mening. KRAMAR!

• kängu

(och jag vet att du redan vet det jag skrev ovan...)

Izzie, fy vad otäckt med maken

• kängu

Äsch Tinga, ser nu att jag bara uttrycker mig klumpigt och konstigt hela tiden! Hoppas du förstår hur jag menar

Ego, sitter på tåget på väg in till stan. Fått sova hyfsat inatt faktiskt *jippie*

Just det:

FREEEEEEEDDDDDDDDAAAAAAAAAAAAAAAAG!!!!!

Det är väl alldeles underbart!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter