• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Snorkfröken77

Det finns ju många kattägare i tråden, vad har ni för julgransfot till er julgran om ni har en levande? Vi ska ha levande gran för första året i år och jag är mest orolig för att katterna ska välta granen. Plastgranen fick vi ju slänga nu för att grenarna var så nerböjda efter deras klättrande och lekandes piff och puff i granen. Så jag är på jakt efter en stadig julgransfot, alla tips är välkomna!

• snaily

Snorkis - eller så kan vi plussa samtidigt!
    Fast nej - tror verkligen inte det händer den här månaden. Det är bara att jag vill så mycket så jag försöker hitta på symptom som inte finns.

• Parnassia

Vi har en alldeles vanlig julgransfot, grön plast, platt i botten , inga ben alltså. Den är inte superstadig men det har funkat bra. Vår katt har å andra sidan inte visat så stort intresse för granen. Första julen vi hade katten satte vi dock ett snöre om stammen och fäste om ett skåp som hamnade bakom granen. Det kanske är ett tips?

Appropå jul. Jag köpte amelia jul idag. Undrar hur länge jag kan hålla mig innan jag läser den. Jag har förresten en komplett samling av den, lite nördigt, men lite kul.

• fru AM

snorkis: jag skulle om jag var du satsa på en julgransfot i gjutjärn, typ denna: www.rummet.se/default.aspx
    fast hellre ännu bredare i foten
    googla på julgransfot gjutjärn

muggles: slagauktion är (såvitt jag vet) vanlig auktion vid ett givet tillfälle - alltså man sitter i en sal och räcker upp handen om man vill lägga bud.

• Snorkfröken77

AM & Parnassia - Tack för tipsen. Jag tror också det måste vara något tungt typ en gjutjärnsfot, när tre galna katter à minst 4 kg svingar sig i granen tror jag att den lätt kan bli ostadig annars
    Jag hittade den här och skulle så gärna vilja ha den, men priset känns alldeles för högt... www.twetman.com/julgran/julgran.html
    *söker vidare*

Snaily - Visst vore det trevligt om vi plussade båda Tyvärr tror jag inte det är så stor risk för mig, jag har liksom gett upp hoppet. Men du har ju käkat racertabletter för ÄL och hade ju värsta känningarna så visst kan man väl få hoppas lite på dig?

• snaily

Snork
    Värsta känningarna Du menade av ÄL va? För några graviditetskänningar har jag då rakt inga. Men visst, hoppas på du, jag talar om när du kan sluta (Och så hoppas jag på dig i smyg...)
    Snygg fot!

"Råkat" börja diskutera hund med några idioter på FL, varför vill jag plåga mig själv på det här viset?

• BrudSommar2006

Snorkis, det var en väldigt snygg julgransfot, fast det verkar helt omöjligt att se när det är dags att fylla på vatten?

Ingen av våra katter har varit intresserade av julgranen men med knäppgökarna vi dras med i år lär det väl bli annorlunda, suck.

Muggles, vad skönt att lägenheten är såld!

• porchez

Hej Alla!

Har precis vaknat till liv igen, somnade på soffan när jag kom hem från jobbet och sov förbi både städning och träning. Men förmodligen var jag så trött att jag behövde det =)

Snorkis, var det du som undrade om julgransfot? När jag hde katt så hade jag en i gjutjärn, precis som ni skrivit, hade en billig modell från Jula eller Clas Ohlsson eller liknande. Kanske inte den snyggaste med praktisk då katten var ganska vild under granen där han lekte med presentsnören på alla klappar som låg där

Någon frågade om Kalmar? minns inte vem, har sen smygläsartiden fått som dålig vana att inte lägga namnen på minnet, när man inte skulle kommentera var det inte så noga med vem som skrev vad, lovar att skärpa mig När jag var i Kalmar för några år sedan så åt jag den godaste pastan jag någonsin ätit. Kommer inte ihåg vad stället hette men det var något italienskt och låg vid torget, bredvid O´learys. Kalmar kan väl inte vara så stort? Men jag var där på sommaren och åt på uteserveringen så hur barnvänligt det är har jag dålig koll på!

Muggles - Grattis till försäljningen, vilken förhandlare du är!

• porchez

Nej städningen finns kvar, så här får jag tyvärr inte sitta och slö surfa längre. Adios!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter