• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Koko - och det är mycket pga den där diskussionen som jag insåg att vaccin är en bra idé både för maken och mig.. känns ju rätt onödigt att riskera att vara smittbärare när man snart har en pytteunge...

EA - möte halv tolv lät taskigt... då är man väl hungrig?!?!?

• Fru FruLLan

Hejsan tjkejer
    Näe nu orkar jag inte läsa ikapp mer... Såååå mycket svada har flutit under borarna sen sist

Är ju inne nästan dagligen och läser men nu har jag inte hunnit det på en vecka säkert. Så jag är EFTER.

Men jag har iallafall sett att mugglan till sist lyckades sälja lägenheten GRATTIS!!!!! Förstår att det var super jobbigt att det gick trögt till en början. Och vad skönt att ni gick med vinst (vinst är alltid vinst även om den kanske inte är enorm). Vad skönt.

urs bävar REDAN för att sälja lägenheten trots att vi inte alls är i närheten av att göra det just nu. Tvärtom. jag var bara för en vecka sen inne på att köpa grannens lägenhet och slå ut väggen så vi fick en femma. Men... det hade blivit en super pissig planlösning.....

Nåja.
    Telis har också sålt snappade jag upp. Hur gick det för er?

Såg att tinga hjärtat varit inne igen efter en stunds frånvaro. Det smärtar mig verkligen att läsa att det inte löst sig riktigt med ätandet även om en del verkar gått fram. Åh hjärtat vad jag beundrar ert kämpande. Jag kan inte föreställa mig hur tufft ni har det. Tänker på er ofta och har undrat hur det gått. Jag hoppas så att det går framåt.

Kokos: katten ledsen puss

AM: Middag för 30! shit då har du att göra idag!!! lycka till!

Lappis: Kul med husletande (även fast det är bara du)

Ore: Det är nära nu va? ihhhh vad spännande!!!!! SÅÅÅÅ avundsjuk.

Hur är det emd övriga tappra då?
    Jag måste nog bita ihop och läsa ikapp emr för att se vad som hänt och händer.
    På återseende.

• Fru E

Vickan-vi börjar mötet med gemensam lunch

Har förresten bokat naprapat tid till på tisdag så får se vad domen blir. Någon som vet ungefär vad det brukar kosta? Han hade ingen hemsida och ville inte fråga direkt i telefonen vad det kostade

Här är det annars glatt i brallan så ÄL lär vara i dagarna

• Fru E

Just det

FRRRRREEEEEDDDDDAAAAAAGGGGGG!!!

Ikväll ska vi i tjejgänget träffas och få en "förklaring" till varför de som gifte sig i maj ska skiljas. Kommer nog att vara lite konstig stämning när vi alla träffas men har bestämt mig för att vara öppen för det mesta

• Fru FruLLan

Näe fy
    har hittat gosnosens minus och anar mig till något lika hemst för september.

NEJ

vet inte vad jag ska skriva
    faaaaaaaaaaaaaaaaan

har det inte varit tillräckligt med tråkigheter och sorg i tråden?

• Lapinette

Frullan - instämmer ... inte mycket plussitivitet den här hösten.

EA - gifte sig i maj ... men det har ju bara gått ett halvår?!!!

Tinga - vad tröstlöst med maten! Stor kram till dig!

Annars så är det ju FRRRRRRRRRRRREEEEEDAG!!!!

• Fru E

Lappis-japp de gifte sig i maj och i förra veckan fick vi reda på att hon vill skiljas har inte fått någon förklaring än eftersom hon inte längre umgås med oss. Så ikväll ska vi träffas och prata. Kom helt oväntat både för hennes make och oss. Vi tjejer umgås mycket och pratar om allt men har märkt att J de sista månaderna dragit sig undan och inte velat ha kontakt.

• BrudSommar2006

Tinga, det låter skönt med dagisstart, det kommer ju att göra enormt stor skillnad för er.

AM, lycka till med middagen, jag är imponerad att ni orkar!

EA, vad märkligt med skilsmässan, och synd om den stackars nyblivne maken.

Izzie, hoppas att de hittar någon förklaring till makens ansiktsförlamning, det låter läskigt.

Jobbar hemifrån idag men lyckades inte få igång nätet förrän nu, kanske skulle jobba lite nu då...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter