• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Snorkfröken77

Snaily - Jag menade ÄL känningar Men jag hoppas på värsta graviditetskänningarna nu från din sida

• viktualia

Telis - komiskt med gammalt namn på ny tråd!

Intressant med era åsikter om boktips... grabbigt passar inte mig så då lär inte jag bidra med sådant till maken... grubblar över de övriga tipsen! (och pluggar vårdguiden under tiden)

Parnassia - tips på restaurang i Kalmar: Jag var i mitt förra jobb i Kalmar och snurrade och åt vansinnigt god mat här: www.kallarenkronan.com/ Om det är barnvänligt eller inte har jag däremot ingen aning om...

Omsan - *vinkar frenetiskt* Skoj att se dig här!! Har saknat din stiliga bild bland inläggen!!

• Hattis

Muggles - grattis till avslutad nervpers och att du var stod på dig! Det bidrar säkert till en bra känsla med försäljningen. Jag hade nog inte vågat tror jag. Men det är klart att man ska våga!

Oms - *vinkar*, jag är en gammal smygläsare så jag känner allt igen dig!

Porchez - tänk, så gjorde jag i lördags förmiddag (sov över städtiden) ibland kanske man behöver sova mer än städa!

AM - Jag skulle gissa att upphovsmannen till kräket just kände för att sätta sig pga illamåendet och då är ju en trappa lämplig för ändamålet. Har funnit en superberusad kille sittandes på trappan där vi bodde förut (som bodde i huset och försäkrade att han mådde bra) och mycket riktigt fanns en pizza precis där morgonen efter. Det ultimata är kanske en trappa som är obekväm att sitta på á la piggarna mot duvor som finns på diverse skyltar

Skickar mera kramar till Gosnosen och September.

• Hattis

Snorkfröken, den översta länken leder ju verkligen till ngt jag inte hade kommit på själv att jag behövde :D) Själva tipset i sig var ju kul, man kan ju göra massor själv utifrån det temat.

• Tinga

Fanihelvetesjävlaskit - idag har vi fått sätta sond på Piff igen. Igår åt han ganska lite och idag ännu mindre, så när vågen idag visade på minus 6 hg på 3 veckor hade vi inget annat val. Men fy så ledsamt och tråkigt det känns, även om det inte var helt oväntat. Hans ätande har ju varierat upp och ner många gånger, så därför var vi ju inte helt oförberedda på att det kunde gå ner igen, men samtidigt så har han ju smakat en del annan mat också, så vi trodde att det var lite stabilare nu. Blä!

• Tinga

Muggles - grattis till lägenhetsförsäljningen! Även om priset inte blev riktigt vad ni förväntat er så blev det ju åtminstone inte minus och er huskalkyl är räddad. Nu kan ni verkligen glädjas åt ert husköp och planera för flytten istället för att grubbla en massa över er nuvarande lägenhet.

Hattis - jag håller helt med om att de här första avsnitten av SYTYCD inte är så bra, men vänta bara! När det är dags för topp 20 måste du ge det en ny chans, för då brukar man få se en del fantastiska nummer. Det är helt otroligt hur mycket känslor dans kan locka fram.

Snorkis - vilken snygg julgransfot du hittade (den du ska lobba för). Vi har också en väldigt snygg i gjutjärn, men tyvärr lyckas jag inte hitta någon bild på nätet.

• viktualia
    Tinga skrev 2009-11-12 20:59:16 följande:
    Fanihelvetesjävlaskit
    *kramar om lääääääänge*
  • porchez

Hattis- skönt att det finns fler som jag, får alltid lika dåligt samvete när jag gör sånt! medvetet som omedvetet Du vet, man tror alltid att alla andra är så duktiga...

Tinga - fruktansvärt vilken frustration! Stor KRAM till dig!

Oms - ska oxå hälsa på dig som kommer ihåg dig, från det att jag smygläste tråden

Har nu belönat mig från städningen med en kall öl i soffan, är egentligen sugen på vin, men hade bara vitt hemma, är sugen på rött

• BrudSommar2006

Tinga, vad trist! Det som verkade så lovande med ostbågarna och allt. Hur har det gått med att hitta dagisplats? Det är ju i alla fall något ni inte provat än, att se om de äter bättre där.

• Izzie

Hej svejs! Var tvungen att titta in för att se hur det går för Ore... Men ingen bebis ön verkar det som?

Tinga - Stor kram! Vet inte vad jag ska komma med för pepp...

Muggles - Grattis till lägenhetsförsäljningen! Vad skönt att det är fixat nu och var tuff du var som lät mäklaren jobba in i det sista Helt rätt! Men du har å andra sidan aldrig verkar vara ngn push-over i mina ögon, snarare trygg, självsäker och vågar gå din egen väg...

Snorkfröken - Supersnygg julgransfot! En sån vill jag med ha!

Ang den där restaurangen i Kalmar som ngn frågade om. Minns inte namnet tyvärr (har bott några år i Kalmar), men har för mig att den ligger på Larmtorget?

Nä, bäst att slänga sig i duschen. Ska gå upp snortidigt imorgon, så det vill till att jag bara kan ta på mig kläderna och sätta mig i bilen. Kommer aldrig komma iväg i tid annars. Har fortfarande sjukt mycket att göra. Var i Uppsala på möte (tillsammans med andra i Sverige som har samma tjänst som jag) hela veckan, så hemma har de inte sett mycket av mig. På jobbet är jag oxå jagad just nu eftersom jag var bortrest hela förra veckan... Hoppas det lättar snart.

Skulle ju åkt till London nästa helg, jag och maken, men vi har fått ställa in resan pga tidbrist. Maken har dragit igång hela köksrenoveringen nu innan jul och vi måste förbereda så att att allt är fixat till dess att köket levereras och snickaren kommer. Känner mig superbesviken över den uteblivna resan, men det är förstås lyxproblem. Jag får ju ett nyrenoverat kök istället. Det vara bara det att jag verkligen sett fram emot vår lilla weekend så länge...

Men nu har maken dessutom drabbats av halv ansiktsförlamning, så vi får väl se hur det går med alla förberedelser. Han ska vidare till sjukhuset imorgon för att kolla upp ytterligare vad det kan bero på. Idag har han varit hos tandläkaren och på vårdcentralen. Konstigt... Bara sådär liksom.

Sorry, det blev mkt ego. Har inte hunnit läsa ikapp. Hoppas att det lättare på jobbfronten snart så jag hinner in här lite oftare. Jag saknar allt babbel när jag är härifrån för länge...

Kram på er!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter