• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

Vinshopping låter väldigt intressant, muggles.

Nenne: Måste fråga hur det har gått med mailet du skickade till en högre chef, angående din jobbsituation *nyfiken i en strut*...!

Har varit ganska slö idag, men har iaf tagit några foton på "bortröjda" saker som jag lagt upp på tradera. Grejer från "gamla presenter jag aldrig velat ha"-högen. Tänkte jag kunde vara litet sparsam (snål) och se om det går att sälja dem. Annars får de gå till second hand

• Ore

Nenne: Du har nog inte hittat rätt shoppingsällskap Jag shoppar helst med lillasyster. Hon är brutalärlig, och grymt bra på att hitta saker som passar mig! Det är även ömsesidigt, så vi shoppar gärna ihop...

Kakaduablus *ryser*

• Fru E

Jag är med värdelös på att shoppa men ena tjejkompisen hittar alldeles för många plagg till mig

Är inne i en shoppingperiod nu och hittar mycket men har lagt köpförbud på mig för denna månaden....

• viktualia

Nenne - ha ha ha ha... vidriga tanke... kakaduablus.. usch!!

Ore - vi har en del jox som är överblivet renoveringsjox... typ ett fönster, en diskbänk och lite annat... borde också säljas men hmm.... det är en viss startsträcka...

• nennesjuttioåtta

jag shoppar oftast ensam, vet inte varför. Kanske för att jag då kan få vela ifred.

Ore
    Oj, tack det gick bra! Han förstår min situation och jobbar på att det ska bli annorlunda men det är motvind även för honom. När han säger att hon ska ge mer produktionsjobb till oss så svarar hon med att det är "sälj", vilket är det han vill att hon ska göra. Så någon förbättring kommer det nog inte att bli inom den närmsta tiden. Jag känner mig ändå stärkt i att jag vågade säga som jag känner och att han tog mig på allvar.

Han är så himla bra. Varje gång han varit här (han jobbar ju på ett annat kontor) så känner vi oss taggade som tusan och motiverade. Synd att han inte kan sitta här jämt.

• nennesjuttioåtta

usch, för att gå omkring packad i butiker och försöka hitta något fint. jag blir ju dessutom skelögd och ljusskygg så en kakaduablus vore ju ändå ett bra klipp i sammanhanget.

• Ore

Åh, jag längtar tills jag har kommit tillbaka (?) till rätt storkek och kan shoppa. Behöver stövlar (är nog det som kommer kunna inhandlas först) och jeans...

• nennesjuttioåtta

Alltså, jag tror inte att du är packad när du handlar, Mugglan.

• nennesjuttioåtta

men jag tänkte på mina 20 par strumpor och

ja, jag kände nästan hur det snurrade till. Raj raj

• Ore

Nenne: Härligt att du fick så bra respons i alla fall... Även om det inte ledde till någon praktisk förändring inom det närmsta...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter