• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Kram till alla därnere under deppmanteln! Tankar som inte går att stänga av och som snurrar i huvudet konstant. Usch, säger jag bara!

Så skönt med fredag och en helg fullspäckad med aktiviteter! Frågan är bara när ska vi hinna måla köket? :-O

• Lapinette

Vickan - är du ute och nattvandrar?!

• viktualia
    Lapinette skrev 2009-11-13 14:10:26 följande:
    Vickan - är du ute och nattvandrar?!
    Går i sömnen menar du.. tjaaaa nåt ditåt.... *fniss*
  • muggles

Nennelainen: har tänkt på dig och undrat hur du har det! Kram på dig och visst får du böjelainen!

Tinga: vinshopping innebär stränga regler. Man kombinerar shopping med att dricka vin men man får inte ta det första glaset vin förrän alla deltagare har minst en påse (dvs köpt ngt). I värsta fall får man köpa strumpor el ngt annat nödvändigt om man inte hittar ngt annat och om vinsuget sätter in Det är en väldigt trevlig aktivitet - man blir härligt avslappnad i affären sedan Det enda kruxiga är att man kan bli sittandes på ngn trevlig vinstuga för länge och missa en massa shopping!

• Lapinette

mugglan - aldrig hört talas om! För mig innebär vinshopping en tur till Systembo eller ändå bättre på en vinmässa i Frankrike. Jag som har så svårt att hitta kläder numera skulle nog bli utan vin.

• Lapinette

Finns det inte risk att man sedan förshoppar sig? Jag menar om man väl köpt det där paret strumpor och får belöna sig med vin eller innebär 1 plagg = 1 glas?

• Tinga

Muggles - ah, vilket trevligt koncept!

Lappis - har man en bra shoppingdag blir ju 1 glas/plagg = kanonfull!

• Lapinette

Ja ... fast jag har oftast inga bra shoppingdagar numera.

• nennesjuttioåtta

muggles
    vilken trevlig företeelse! Vinshopping! hahahah! Jag som är så dålig på att handla, det skulle ju bli katastrof. Först 20 par strumpor från olika butiker och sen går man lös inne på någon tantaffär och kommer hem med en blus med en stor kakadua i guld på ryggen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter