• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Ore

och förresten, OM jag inte hinner in i helgen så LYCKA TILL! Eller också ses vi igen på måndag. IIIIIIHHHH!!!!!!!!

• Fru E

Hehe hade jag varit ensam när jag shoppat hade jag aldrig kommit hem eftersom jag velar över allting

Nenne-bra ändå att chefen vet om din situation

Ore-spännande det här! Vi kanske skulle starta ett litet vad

• Ore

Slå vad så mycket ni vill Jag vågar inte ens gissa, men jag VILL att bebisen ska komma så snart som möjligt. Helst nuuuuu!

Maken tror det blir om en vecka.
    Syster med man tror på söndag.
    AM gissade på måndag, tidigare i tråden. (Hon var även säker på att det blir en pojk, vilket är den gängse övertygelsen hos de flesta som ser mig också, min mage är av modell "smuggla melon")

• Lapinette

Raj raj med kakaduan.

Ore - säger som övriga - LYCKA TILL! om vi inte "ses" innan det är dags.

• Lapinette

Fredagsstämning på kontoret

Jag är fortfarande hög sen konserten !!!

• viktualia

Lappis - tack för fredagsstämningen! mer drag i det där än jazzen som jag hade rullande på Spotify...

hm... är det inte dags för en fredagsdrink... fast hm.. jag är sugen på så "ofin" mat som köttfärsgratinerade nachos.. så en bärs känns mer PÅ....

hur som: SKÅÅÅÅååååååååL!

• nennesjuttioåtta

Kakadua! kakdua! Kakadua!

• Lapinette

Vickan skål på dig din torris ! Här rockas det vidare med Pink. Vad ska ni hitt'på ikväll? Själv ska jag som vanligt spinna med maken och sen får vi se om det blir mat på något hak på vägen hem eller att gräva fram entrecote i frysen.

• Lapinette

Absolut till mexican ska det helst vara Desperado med tequila i men den ölen finns inte här i Sverige så vi står ut med Corona + lime istället.

Förresten måste bara visa detta geniala sätt att öppna en vinare på. Om ni hör grabbarna mumla så är det självfallet franska de pratar. Vilka andra skulle öppna vinare på stan bara så där? I Sverige är det grabbarna som öppnar ölflaskor med tänderna i Frankrike öppnar grabbarna vinarna med en sko .

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter