• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Ore, spara lite på krafterna till förlossningen också, det är inte klokt vad du jobbar där hemma!

MSW, skönt att operationen är avklarad och att du är hemma igen! Hoppas att återhämtningen går fort!

Grattis till skålen, AM, den var också jättefin!

Lappis, jag tror att det är väldigt vanligt att man funderar på om man verkligen fattat rätt beslut när man har tagit ett sånt stort beslut som ni har tagit. Jag tror absolut inte att du kommer att ångra dig om du inte försöker med homeopati, ni verkar ju ha landat så bra i adoptionsbeslutet och du har ju inte heller en väldigt stark längtan just efter att vara gravid eller nödvändigtvis få biologiska barn (även om jag självklart förstår sorgen över att inte få några). Jag tror att det är omöjligt att prova något nytt utan att genast börja få en massa förhoppningar igen och lägga en massa energi på om det funkat eller inte, vad man kan göra annorlunda osv. Men det är ju bara du själv som vet hur mycket du orkar och om det är värt det.

Fast jag är också otroligt skeptisk till homeopati så om det gällde en ny IVF-metod som verkade mycket bättre än dagens så kanske jag skulle säga att "det är klaaaart att du måste prova!"?

mugglan, hoppas att det gick suuuuuperbra på visningen idag och att ni aldrig mer behöver släppa in någon i lägenheten!

Nu jäklars hålls det tummar och tår och andan och allt man kan hålla för gosnosen!! Nu måste det vara nära testdagen. Hoppas, hoppas, hoppas!

• Telis

Idag har jag bakat lussekatter och dom blev jättegoda! Jag tycker så synd om er som har såna hang-ups om att man måste vänta till i december.

• Lapinette

Telis - du är så klok ... och då pratar jag inte om lussebullarna som du äter redan i november ! Jag lär säkert få flera ångestattacker under resans gång men 95 % av tiden mår jag bra och tycker att vi gör rätt som går vidare.

• fru AM

Vickan: jag tecknade gravidförsäkring (gällde också som barnförsäkring för Hektor tills han blev 6 månader).

Telis: mums med lussekatter! Måste nog proppa i mig lite sånt snart - lär annars inte hinna få i mig tillräckligt mycket julgott m tanke på vår Thailandsresa i december.

En världslig fråga: Någon som vet om man kan få tag på svarta möbeltassar - med spik/rörnit (alltså inte klister)? Jag har googlat men inte hittat.

• viktualia

AM - jag tecknade just en sådan på samma bolag som vi har resten av försäkringarna.. hm... visar sig om det blir prisvärt eller inte.. förhoppningsvis inte..

• Ore

MSW: Skönt att operationen gick bra, hoppas du blir piggare snart!

KRAM till lappis! Precis som Telis säger så är det bara ni själva som bestämmer om ni vill och orkar en ivf-sväng till eller inte. Vad man än bestämmer sig för så är det nog oundvikligt att man då och då funderar på vad som hade hänt om man valt annorlunda... Men skulle man vara i samma läge igen, och vetat vad man visste då, så skulle man garanterat ta samma beslut igen! (Möjligtvis inte om man bestämt sig genom att singla slant, men annars ))

Ja, gosnosens testdatum kan inte vara långt borta. Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Lussekatter låter mumsigt, Telis. Jag har inte total hang-up på december, men jag väntar nog liiiitet till i alla fall...

Vickan: Jag registrerade mig på "gratisförsäkringen" som fanns på vårt försäkringsbolag, inget mer...

Telis: Jag tar det lugnt också, emellanåt... Men det är obekvämt att ligga för länge, och att sitta för länge, och stå för länge, och gå för länge... Så jag försöker variera mig. Inget bra på TV heller på dagarna, och virka för länge får jag ont i fingrarna av...

Är också nyfiken på hur det gick på visningen idag för Muggles... Hoppas att buden börjar trilla in nu i början på veckan!

• passionsblomman

Hej alla! *vinkar*
    Vi har varit ända i Mörrum utanför Karlskrona idag!

Med sonens handbollslag.

De fick fett massa stryk kan man säga, men jag är glad som en lärka, för idag har jag fått sitta och se min lilla pojke skaffa sig en plats och en roll i det laget och få iaktta hur han belv en i gänget, med ryggdunkar, high five och alla de passningar som plötsligt kommer när lagkompisarna inser att man fixar att ta den och spela vidare.

Det väger tungt när den annars klart skickligaste killen i laget säger "han är minst och yngst av alla och ändå är han nästan bäst i hela lagetju! Han är ju hur envis som helst på plan!"
    Snacka om att skaffa sig respekt!

Så hinla roligt!
    de samarbetade verkligen så det var en fröjd att se och min son fick både skratt ochjubel och applåder ÄVEN av föräldrar till motståndarlaget.

*mitt hjärta flödar över*

• viktualia

Passionblomman - åå man blir ju glad bara av att läsa om det!! du är verkligen en härlig mamma!!!

• viktualia

Och apropå visningar så har det varit visning på mormors stackars sunklägenhet... är bra nyfiken på vad slutsumman blir där... även om det bara handlar om arv och inte del i köp av nån ny bostad. Och nej, jag lär inte ärva nåt av summan.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter