• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • muggles

Lappis: ska ni på kurs med Kurt igen ikväll?

• Parnassia

Verkar vara en tung dag idag för bla muggles och start september. Håller alla tummar och tår för att allt ska lösa sig till det bästa för er!

• passionsblomman

Vet du vad Muggles, jag tycker inte du behöver skaka fram en massa positiva tankar för att bevisa hur käckt du kan hantera motgångar.

Det är ju för i helskotta mitt i mörka november, du har jobbat som ett as med att få allt tip-top och det ni sysslar med just nu är att försöka sälja ert hem-en av de största affärer man gör i livet, de flesta gör den bara en eller två gånger.

Det är jobbigt på ALLA sätt, både fysiskt, tidsmässigt och mentalt. Man sitter under en rättt stor press och det är nervöst så det är hemskt.

Om du gör det nödvändigaste på jobbet så duger det väl gott och väl mitt i allt det här. Jag är övertygad om att du i vanliga fall presterar en bra bit över vad du egentligen behöver alla andra dagar.

Man får faktiskt bryta ihop och gå vidare ibland.

Att släppa ut lite av alla de där jobbiga känslorna och tillåta sig känna det man känner, är bara bra i vissa lägen tror jag. Då kan man få ut lite av det som spränger inombords, så det sedan får plats något annat.

• Lapinette

mugglan - visst ikväll är det kurs med Kurt som gäller och denna gång ska vi diskutera ofrivillig barnlöshet. Hoppas och tror att det kommer att bli mycket mer diskussioner så maken inte somnar.

• Telis

Jag håller med PB! Man MÅSTE faktiskt inte tänka positivt och foten-i-kläm hela tiden. Ibland måste man få deppa ihop och bli förbannad och inte heller vara supereffektiv och superduktig på jobbet. I normala fall tycker ju du att ditt jobb är jättekul, det är ingen jättekatastrof om du har fokus någon annanstans än på jobbet den här veckan. Kraaaaaaam!

• Snorkfröken77

Muggles - Usch vad trist med lägenheten, jag tror det kommer ordna sig, det gör det alltid. *kramar om*

September - Kan det inte vara så att man helt plötsligt inte känner något fast inget är fel? Det är väl ganska vanligt? Sen är väl alla graviditeter olika? *försöker få användning av för många timmar surfande på FL* Kram!

OT - Någon som kan rekommendera en grekisk ö som är vacker, har trevliga badstränder och god mat? Och en annan fråga om det, är slutet av september för sent att åka till Grekland? Är det för kallt då?

• Lapinette

Snorkis - Skiathos är superfint och har massor av badstränder. Jag och min kompis åkte till olika stränder varje dag, favoriten var en strand som låg på en liten ö som låg i närheten. Kritvit sand och azurblått hav ... kändes som man var i Thailand. Skulle säga att slutet av september är kanon. Fortfarande varmt i vattnet och lite folk.

• Snorkfröken77

Lappis - Aaah, dig kan man alltid lita på, trådens egna reseexpert Det låter ju helt underbart, ska surfa lite på den ön! Då vågar vi boka till slutet av september då, vad skönt. Ska bli härligt att ha något att se fram emot.

• muggles

PB (och Telis): tack! Jag blev helt gråtfärdig när jag läste det du/ni skrev. Men det är så mkt snack om att man måste tänka positivt och det kommer att ordna sig osv. Men den stora känslan är "tänk om det inte ordnar sig?". Det finns ju faktiskt folk som måste sälja med förlust... Det trodde ju inte vi skulle hända oss mitt i värsta bostadsruschen på år och dag.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter