• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

Tack för svar Hattis och Muggles och tack för alla omtankar.

Jag blöder ännu inte, men har skum värk. Jag fick en tid hos min gyn i veckan, så länge jag inte har akut ont går jag hellre dit än sitter en dag/natt på akuten, även om jag får vänta ett par dagar på besked.

Mest av allt är det magkänslan att något är fel som jag går på. Jag minns så väl känslan förra graviditeten och den fanns här de första tre veckorna. Jag var illamående, åt massor, somnade 19.30 på kvällen och var beroende av loppfrön. Allt detta är som bortblåst sedan 10 dagar. Tidsramen stämmer med det som Hattis och Muggles berättar, jag vet ju dock att hjärtat slog i v 6+2 och att storleken var rätt då, men det kan ju ha hänt något redan samma dag.

På något vis känns det ganska lugnt, men såklart sorgligt om det är som jag misstänker. Jag kan inte göra något åt det nu, men jag får veta denna veckan istället för om en månad och det är jag tacksam för.

• Liten med Mindre

Dagens i-landsproblem är att fundera ut om jag vill ha rygg- eller rump-massage idag. Hmm... Varför räcker en halvtimme inte till allt?

• Lapinette

september ... jag hoppas du har fel! och att det lilla pyret finns kvar där inne. Tumhållning!

En annan jag håller tummarna för så de är blå är gosnosen! Nu måste väl de där två veckorna ha gått snart? *stampar otåligt*!!

• passionsblomman

Oj, nu skrev Lappia bra precis exakt det jag satt och tänkte både för Septembers och Gosnosens del, så jag bara tar och skriver under och håller mina tummar också så här direkt efter!

• muggles

Sept: tungt! Massor av sympatikramar att du ens behöver fundera!!! Men det vore ju helt otroligt om vi skulle få 3 MA i den här tråden - det ska ju vara rätt ovanligt ändå (inte MF men väl MA).

• Lapinette

passionsblomman - tack, tack! Gillar att bli kliad bakom örat .

• Telis

september, det är ju svårt att säga emot någons magkänslor men jag hoppas verkligen att du har fel! Det är ju högst normalt annars att symptom kommer och går och att ens andra graviditet inte alls behöver vara likadan som den första. Jag hoppas att du inte behöver vänta alltför länge på att få svar!

muggles, fy f*n vilken öken med lägenhetsförsäljningen. Men det var ju positivt att det kom många på visningen, hoppas verkligen att dom bara spelade lite coola inför mäklaren och att det dyker upp lite bud idag!

• muggles

Telis: jag tror inte att mäklaren ringer runt för bud förrän efter den sista visningen som är imorgon så först på onsdag vet vi men jag känner mig helt resignerade och uppgiven tyvärr. Jag vet att man ska tänka positivt men det har jag gjort och lagt hur mkt energi på som helst men sedan gick det åt pipan iaf, så nu har jag ingen energi kvar till positiva tankar (inser heller inte hur det skulle kunna påverka en ev köpare så skit samma).

• muggles

Det värsta är att jag inte har ngn energi kvar till jobbet så jag gör bara det nödvändigaste men inte mer just nu.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter