• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia
    Telis skrev 2009-11-06 16:33:33 följande:
    porchez, ja det verkar vara slut på vaccinet nästan överallt här med. Jag hoppas att det kommer in mer snart för min man har inte fått något än och han tillhör en riskgrupp eftersom han har astma.Men det var bra iallafall att det räcker med en dos så jäklarns ont i armen det gör.
    fast jag fick strängeligen veta att jag ska ta spruta nr 2 sen också... hm....
  • Ore

Parnassia: Välkommen ut ur smygläsarskåpet

Muggles: Piffa med paprikor??? Jag trodde det var apelsiner och nybakta kanelbullar som gällde?

Nenne: Kör på Telis citronkladdkaka. Enligt min mor är det "kladdkakans dag" imorgon (????) så det ligger helt rätt i tiden!

Puh, några sidor kvar att läsa ikapp...

• Ore

Näää, jag kommer blanda ihop Porchez och Parnassia hur många gånger som helst. Ni har båda blommor på era avatarer också... ´Får be om ursäkt i förväg helt enkelt...!

• Ore

Vickan: Jag tyckte jag var ovanligt trött i typ två dagar efter vaccinationen...

Ego: Min kollega (tillika syrrans kille) visade mig en bild från mitt kontor. På en vecka såg mitt skrivbord HEEEELT annorlunda ut. Alla strategiskt utplacerade pappershögar var borta (Och jag skyller på att om ett rörigt skrivbord betyder ett rörigt huvud, vad betyder ett TOMT skrivbord då???)

• viktualia
    Ore skrev 2009-11-06 18:05:24 följande:
    Vickan: Jag tyckte jag var ovanligt trött i typ två dagar efter vaccinationen... Ego: Min kollega (tillika syrrans kille) visade mig en bild från mitt kontor. På en vecka såg mitt skrivbord HEEEELT annorlunda ut. Alla strategiskt utplacerade pappershögar var borta (Och jag skyller på att om ett rörigt skrivbord betyder ett rörigt huvud, vad betyder ett TOMT skrivbord då???)
    Lika bra att säcka ihop när det ändå är helg... fniss fniss

Och skrivbordet - ehum.. mitt skrivbord på jobbet är ständigt välstädat..otroligt med tanke på vilken kaoslirare jag är.. eller inte.. har kanske fel självbild.. hmmmmm
  • Ore

Var tvungen att googla så att jag inte lurade i er något felaktigt om kladdkakans dag, men här stod det litet mer om den: temadagar.se/kalender/

Gick även att få fler googleträffar...

Fast jag undrar om det verkligen är genomtänkt att ha kanelbullens dag och gräddtårtans dag på samma dag...?

• muggles

Här i Götet har snart alla riskgrupper fått sina sprutor men vi i åldersgruppen 30-40 får vår spruta först v48 tror jag. Fast jag har en kompis som knödde sig före i kön - det går också tydligen... Jag tänkte vänta på min tur.

Konstigt att din man inte fått telis! Ngnstans läste jag att gravida och deras män skulle få(?). Jag undrade varför männen skulle få när jag läste det men det verkar inte ha genomförts?

• BrudSommar2006

Så tuppkaka heter så eftersom mandeln ska stå på högkant och se ut som en tuppkam? Har aldrig hört talas om tuppkaka tidigare!

Det verkar inte vara något fel på Iris i alla fall, efter att mina föräldrar hämtat henne, gett henne lunch och hon fått sova ett tag verkar hon pigg igen, hon var nog bara trött efter att ha vaknat tidigt i morse.

Muggles, jaha, om du inte vet om du haft ÄL eller inte blir det väl till att vänta och se då! Hoppas så att paprikorna gör susen den här gången.

• BrudSommar2006

Skönt att man bara behöver en spruta då, i så fall har man det ju avklarat nu.

Har köpt hem en Gustav Adolf-tårta, den såg sådär god ut men jag har alltid undrat vad det är för något så nu slog nyfikenheten till.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter