• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • porchez

Hej på er och tack för att man är välkommen! Fredag = kortdag på jobbet, men har ändå en gång sidor att läsa ifatt. ni är så galna på fredagar

Sen nångtin jag länge velat skriva här hos er:

FREEEEDAAAG!!!!!!!!!

• muggles

Lappis: jamenvisst - varför tog ni inte bara ungen och gick?! Jag menar, kan PB ge bort en kattunge för att den tyr sig till en person så borde väl samma gälla för barn?????

• Lapinette

Porchez .... japp här på tråden är det fredagsstämning men jag måste säga jäkligt dåligt med skumpa idag. Tycker mest det blivit sött men törsten då?!!

Ska inte dricka skumpa idag utan det blir nog ett glas rödvin till pizzan på Ciao, Ciao. Har bestämt mig för att hänga med maken till fredagsspinningen då jag ÄNTLIGEN mår bättre idag. Känner lite men tänkte hänga med och köra ett sånt där lugnt pass (så som jag gjorde hela förra hösten).

• Lapinette

muggles - skitsöt unge, skrattade och var supersällskaplig ... fast såg inte riktigt ut som den kunde ha varit vår dvs blond och blåögd.

• Lapinette

Pappan tog barnet raskt och gick iväg ... vet inte kanske såg jag så där desperat ut??!!!!

• muggles

Vickan: det jobbigaste är väl ändå när man träffar trådkompisar IRL och ska prata om en annan trådkompis. Så sitter man där på ett fik och säger "Brudsommar el ja xxx" bara för att det känns så otroligt fånigt att kalla ngn för Brudsommar el Lappis el likn

Lappis förresten: Moa har slutat säga lappis sedan ganska länge nu, förr sa hon ju det när hon såg en lastbil Tänkte alltid på dig minst en gång på väg till dagis mao

• viktualia

det är helt sant att det är dags för fredagsdrink... jag köpte en flaska äppelmust idag.. undrar om man kan blanda nåt schysst med den?!?

• Lapinette

muggles - lappis = lastbil

Själv är jag så jäkla knäpp att jag satt och såg på ett tyskt program om kaninerna som bodde i ingemansland i Berlin. Intressant eftersom vi precis varit där men det var ju främst pga kaninerna som jag fastnade framför det programmet. Maken stod i köket och rev tapet och undrade vad i hela fridens namn jag tittade på.

Ja, jag har verkligen problem med era riktiga namn. För mig är ni de nickar ni har här. Cissi är ju visserligen enkel men säger jag era riktiga namn till maken så har han inte en susning om vilka ni är.

• Lapinette

Äppelmust måste väl gå bra med vodka! Typ vaniljvodka och äppelmust, kanske lite kanel i också så blir det mer som en juldrink.

• Liten med Mindre

Muggles - Dalarna och badtunna i helgen. Fast en annan får ju hålla sig på det torra då.

Fredagsfika - fikalistan turnerar runt och inblandade turas om att bjuda på fika. Knappt halva företaget är med. Idag blev det marängtårta med kolafyllning och dajm, eller nåt sånt. Sött och sockrigt och gott.

Ska packa ihop mig och vänta på maken som är sen som vanligt när han ska hämta Mindre för att åka iväg från stan tidigt. Tur att det är han som hämtar mig numera, och inte tvärt om för det var alltid superirriterande att stressa iväg och sen få vänta på honom.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter