• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Brudsommar - det var min pappas idé om tuppkaka i alla fall... vad övriga världen anser vet jag inte.. fniss!

• Mrs  B

Denna vecka vaccineras skolbarn här omkring och även riskgrupper men också här har vaccinet tagit slut.
    Vi reser på måndag till solen och jag ringde min vårdcentral men jag fick INTE gå före eftersom jag inte tillhör riskgruppen eller jobbar inom vården.
    30-40 åringar väntas få sprutan v 47 men eftersom allt försenas ständigt tror jag inte att jag kommer att få den då.
    Blir väl lagom till jul.
    Men sprutan ska jag ta liksom förhoppningsvis min man.

• viktualia

Mrs B skrev 2009-11-06 19:41:14 följande:

Vickan Se upp för maken nu ikväll.....
    riskfritt att jag ser honom... fniss... tvärmörkt och jag ligger i soffhörnet och jäser... fnisss
  • Mrs  B

Åk inte heller ut på vägarna eftersom det är en linjeman som kör och då går det undan.....

• viktualia

fniss fniss... näee jag är för degig för att köra bil.. fick promenera på jakt efter pizza istället för att ta bilen till godare pizza.. mer miljövänligt på kuppen!

• Mrs  B

Här är det snart läggdags för barnen och sen även mig.

Tidig morgon imorgon med sim för pojkarna och sen ska tentan skrivas klart och packa inför resan.

• snaily

Heeeeeej!
    Vad har hänt sen sist? (Sist = onsdag)
    Lånad dator hos kompis så kan inte läsa ikapp nu.

Verkar varit vaccinationsdiskussioner - vi gjorde en halvstressig tur och åkte till mina föräldrar i onsdags kväll och fick vaccination av mamma (som jobbar med att vaccinera nu) igår morse. Jag och maken fick gå förbi hela kön och komma in i köket och få vaccinet som värsta VIP-gästerna
    Jag har ganska ont i armen och rejält svullet och varmt är det. Det känns ungefär som en ordentlig träningsvärk, men annars mår vi bra.

Varit på kurs två dagar i Uppsala och nu ska vi bara slappa i stugan på landet, elda i kakelugnarna och dricka vin.

*vinkar frenetiskt till alla*

• viktualia

Ägnar ni er åt vettigare saker än att hänga här! duktigt!

Själv har jag försökt kratta löv - inte vad min nuvarande kondis klarade riktigt.. totalkraschade i sängen och har lite lagom ont i ryggen så här efteråt.. ehum.... pjoskigt....

• Hattis

Har efter en smått hysterisk jobbvecka snabbläst ikapp.

Hej Parnassia, jag är (som du kanske vet också ny som skrivare men gammal som läsare i tråden.

Nenne - modigt att sätta sin syn på saker på pränt till chefen, bajs eller ej!

Mrs B - Å en resa till solen nu skulle ju inte vara så fel, tills snön kommer (om den nu behagar göra det) så kommer det ju att vara sååå mörkt. Får kompensera med bastu.

Snigeln - stuga med kakelugnar låter också som ett bra sett att ha höst på! Hör brassprak (finns det ordet?) och känner doften av varm choklad. Är det er stuga och har ni långt att åka?

EGO - Det lär väl dröja med svinvaccinet ett par veckor till minst, och vi börjar bestämma oss för att avvakta med nya försök tills efter att jag har vaccinerat mig. Känns lite avstressande, bryr mig inte så mycket om jag har/ har haft tant eller ej, det blir ju ändå inte försök förrän i december Har ju testat minus i alla fall så äggstockarna borde ju vara på banan igen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter