Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Mulle, har du inga rejäla värktabletter? Jag fick Citodon och emellan dem skulle jag ta Ipren -värsta hästdosen, eller vänta nu... det var nog Ipren OCH citodon och däremellan Panodil. Nej...men gud jag minns inte nu...får ju inte ta så man får överdos av paracetamol.
Bäst jag håller klaffen...
Lillabruden! Vad tråkigt, men jag håller också med om att där fanns det inte rent mjöl i påsen!
Vad bra att ni stod på er kring fuktbesiktning.
En säljare släpper väl inte den förste köparen på lägenheten och förlorar 20 000:- utan vidare.
Men jag förstår din besvikelse.
Sonja, då förstår jag! Det finns säkerligen oseriösa personer som
tar mycket betalt för ingenting, och lurar en. Hemskt att sko sig på andra människors förtvivlan efter att inte veta om den försvunna är död eller levande.
Frulle, härligt med hemgång! Tycker synd om dig som har så ont.
Oj, det var nog tur att ni inte fick lägenheten. Det kommer att dyka upp något bättre. En släkting till mig köpte hus av sin morbror och de har i princip fått bygga om hela huset. Mögel, ruttet och jag vet inte allt och det var bara dolda skador, men de besiktigade inte eftersom de köpte av någon de kände.
Kram på er allihop!
Im yours, just nu är det slut i förrådet. Jag inboxar dig.
Jag är hääär!! Men det är inte du...
Om du har feber så ska du kontakta tandläkaren men annars är det tyvärr inte så mycket att göra. Bara att proppa i sig smärtstillande och så att skölja med Hexident/Corsodyl. Det borde kännas bättre redan i morgon.
Följande är lite rysligt så läs på egen risk...
I torsdags satt jag fast på ett tåg i 4,5 timmar, någon hade ställt sig på rälsen. Utanför gick polis o räddningstjänst med svarta sopsäckar och innan vi kunde åka vidare var de tvugna att spola rent loket (under tiden satt vi i mörkret eftersom de stängde av elen). Det obehagliga var att precis innan vi stannade hörde jag hur något rasslade under vagnen (som på vintern när snö och is åker iväg under vagnen) och varje gång jag tänker på att det var några kroppsdelar (troligen huvudet eller möjligen ben med skor) som rasslade så ryser jag. Det var faktiskt andra gången någon hoppar framför "mitt" tåg.
Skönt det inte var en tonåring på moppe, det är ändå en lite lättare tanke att någon valde det frivilligt.
Nog med rysligheter - för övrigt gör vi om tvättstugan den här helgen så snart flyger jag iväg igen. Ha en trevlig lördag, jag hoppas hinna läsa igen de senaste dagarnas inlägg i morgon.
Tack alla!! Vi försöker ju se det så, att det innebär ju säkert att det skulle kosta mer än det smakar!
Passionis, detta visste jag inte, att dem var tvunga att informera nästa potentiella köpare i ett sådant fall.... Får mig ännu mer att förstå varför mäklaren ansåg det var 'för sent' att skriva in det i kontraktet. Ok, kontraktet var redan skrivet men det är ju bara att göra en bilaga om jag får tycka till....
Och ännu mer nu förstår jag att det nog är som Tinker sa, att reparationen skulle kosta mer än 20 000!
Vi letar vidare....
Åhhh! jag lider med tågföraren.
Så egoistiskt av den som hoppar/ställer sig framför ett tåg att dra med sig den stakars föraren ner i fördärvet.
Jag vet att i England så är det första dem får lära sig är att blunda för det är jättesvårt att hinna bromsa då det oftast är försent när dem ser att det är någon på spåret. Undrar just om det ingår i utbildningen här i Sverige oxå?
Hej alla mina tanter!
Håller med alla föregående talare, Lillabrud! Verkar helskumt, just fukt kan blir hur förrädiskt och dyrt som helst!
Har haft en vigsel idag som blev väldigt fin, de var så nöjda! Det värmer i prästhjärtat, då har jag liksom tänkt rätt.
Idag har maken och jag suttit och tittat ¨på hus på¨nätet i Sjöbo, undrens tid är kanske inte förbi?
Det är liksom inte bara för pappa det har börjat om. Jag är tillbaka i min sömnsvacka? Vaknade först vid 11 idag. Åt lite och åkte till sjukhuset. Var hemma igen vid 15 och strax därefter somnade jag och har sovit till nu... Ingen fest i Täby för mig ikväll, inte...
Lillabruden: Nej, mäklaren har nog faktiskt inte alls gjort ngt fel eller varit mot er på ngt sätt. Det är försent för klausuler om ni redan skrivit på. Alla villkor för köpet ska stå i köpekontraktet och de skall gås igenom med samtilga inblandande närvarande så man kan ställa frågor etc.
(i vårt fall när det var långväga avstånd så blev detper post istället, men vanligtvis traffas man allihop med mäklaren för att skriva)
Ni kan inte komma med villkor efteråt och det är inte så konstigt om säljaren i det läget tyckte ni började krångla i efterhand.
Nästa gång ska du alltså se till att alla villkor inför tillträdet står i kontraktet. Du har rätt att kräva en besiktningsklausul, och då ska du se till att den är formulerad som jag sa, alltså helt öppen.
Det som diskuterats er emellan den här gången får säkert den andra köparen också veta, nämligen vad som är gjort och utlåtandet som kom -07. Eftersom ingen besiktning ätr genomförd så finns heller inget att redovisa.
Skulle ni däremot ha gjort besiktning och då upptäckt värsta vattenskadan, och då valt att hoppa av alltihop, så vore säljarna tvungna att redovisa den skadan vid omförsäljning.
Det brukar man vilja undvika för priset sjunker så kt sådana ggr så man brukar istället vilja sänka priset gentemot den första intressenten och så får denne själv renovera istället, altenativt renoverar säljaren på egen bekostnad.
Didis, jättehemskt och tragiskt.
Depression är en sjukdom som ofta har dödlig utgång tyvärr. Det är inget rationellt beslut, hjärnan funkar inte som den ska. Tyvärr så kan man inte inse hur det påverkar tågföraren, att det är ohyggligt för dem. Om man fattade det så tror jag att man valde en annan metod.