• Svar på tråden Tantvarning6
  • Cantaton

Men åh nej!

Men samtidigt låter det ju som att det faktiskt är något riktigt fuffens om de beter sig så.. och får ni inte lägga in någon säkerhet mot det ska ni faktiskt inte ta den... Trist

lillabruden skrev 2009-11-14 01:15:57 följande:
    Skön eftermiddag Cantaton!Och Sonja, skönt att lillen är frisk och allt Frulle, hoppas ni kan komma hem snart nu när det e klart!!Passionis, hehehe låter ju för sött.....fast lite elakt att tycka så när man vet att dem är drogade men ändå....Ni ska alla ha ett stort tack för alla gratulationer om lghten....men det var för tidigt...Jag misstänkte lite skumligheter angående badrummet. Och jag föreslog en sådan öppen besiktningsklausul men det var "för sent" för det enligt mäklaren. Så jag ringde föreningen och fick reda på att dem sagt små vita lögner. Dem sa att badrummet fått en läcka i rören och föreningen hade stått för renovering av badrummet. Detta stämde inte. Föreningen gjorde inget utan ägaren renoverade och betalade själv. Det var fackmannamässigt gjort och det fanns dokument på. Renoveringen gjordes 'någon gång mellan 2003-2005'... Så långt tänkte jag 'ok, det låter ju bra ändå'Sen kommer informationen om att en statuskontroll gjordes 2007. Där var en 'upplysning' (som en anmärkning eller 'tänk på detta', inget akut fel alltså) det stod att där var fukt vid brunnen.Där bestämde vi att 2007 var ändå 3år sedan och var det ofarligt då kanske det är dags att fixa inom nått år. Plus att på visningen öppnade jag duschkabinen och det kom en stank från brunnen.... Så jag ville ha en besiktning gjord med fuktmätning. Att beställa en sådan tar ju inte lång tid precis.Säljarna ansåg att detta var fullständigt onödigt för att det fanns papper på allt. Jo, papper eller ej, det var 3år sedan.Sedan menar mäklaren på att dem ville göra en snabb affär och det innebär att dem erbjuder lägenheten till budgivaren under oss. Vi bjöd alltså 920 000kr, dem andra 900 000kr.Säljaren ger upp 20 000kr pga några dagars uppehåll av påskrivandet av kontraktet för att jag vill ha en besiktning!! Något skumt. Det var inte meningen vi skulle ha den antar jag, men sur o ledsen blir jag Hade börjat möblera i huvet ju
  • Im yours

Hej, här sitter tant Liz och plitar

Sonja; Härligt med ett sånt besked, dessutom har de så mycket känsla i sig. Det då jag hör om sånt, som min bild av dagens "skola" ljusnar. Och vad himla kul för Katja

Frulle jag hoppas att "tanden" känns bättre redan idag. Det finns knappt några ord för det du genomlider. Kramar i massor, skönt att hantverkarna är färdig. Så ni får lugn och ro vad gäller bostadsbiten. Har glömt att säga att er lilla Bella, ser gooooooooooooooooooosig ut.

Solde; Din man verkar inte göra det lätt förs sig, hoppas nu bara att han köper de där rosa grejerna

Blomman; Sickna härliga kissekatter, de bör väl ha kommit ut ur dimman vid detta laget. Hoppas jag!

Aleta; Kan jag inboxa dig ang chokladpraliner. Jag känner ett stort behov av godsaker.

Själv städade jag igår, hela dan. Hade ju hävt ut alla miljoner grejer från klädkammaren. Och äntligen börjar det likna nått, m tid tog det. Hoppas att kuna fönsterputsa idag, kom snö inatt. Så ........... vore härligt med tanke på adventsstök. Jag har oxå börjat spela julsånger, precis som Cantaton. Riktigt underbart.

I torsdax fixade jag en present till vår föreläsare i scriptwriting, från oss i gruppen. Han blev så där härligt, ärligt jätteglad. Han skulle ta med sig kort och allt till London där han idag firar sin 50 årsdag. Gud vad jag älskar såna genuina glädjestunder.

Mmmmmmm ...... nu skulle det inte sitta fel med en lussekatt, är saffransnörd Pepparkakor och ljus att tända finns hemma, så jag fortsätter min lördagmorgon med det.

Kramar och änglavakt till alla tanterna. Ha en härlig helg friends. / Tant Liz

• Im yours

Lillabruden; Fasiken vad tråkigt med lägenheten, hoppas dock att det ordnar sig. Kramar.

• Frulle

Fy va trist!!

Men kanske det var bra då?! Det visar ju att det verkligen var något skumt och att detta kanske skulle ha kostat er en massa i slutänden!!

Skön eftermiddag Cantaton!Och Sonja, skönt att lillen är frisk och allt Frulle, hoppas ni kan komma hem snart nu när det e klart!!Passionis, hehehe låter ju för sött.....fast lite elakt att tycka så när man vet att dem är drogade men ändå....Ni ska alla ha ett stort tack för alla gratulationer om lghten....men det var för tidigt...Jag misstänkte lite skumligheter angående badrummet. Och jag föreslog en sådan öppen besiktningsklausul men det var "för sent" för det enligt mäklaren. Så jag ringde föreningen och fick reda på att dem sagt små vita lögner. Dem sa att badrummet fått en läcka i rören och föreningen hade stått för renovering av badrummet. Detta stämde inte. Föreningen gjorde inget utan ägaren renoverade och betalade själv. Det var fackmannamässigt gjort och det fanns dokument på. Renoveringen gjordes 'någon gång mellan 2003-2005'... Så långt tänkte jag 'ok, det låter ju bra ändå'Sen kommer informationen om att en statuskontroll gjordes 2007. Där var en 'upplysning' (som en anmärkning eller 'tänk på detta', inget akut fel alltså) det stod att där var fukt vid brunnen.Där bestämde vi att 2007 var ändå 3år sedan och var det ofarligt då kanske det är dags att fixa inom nått år. Plus att på visningen öppnade jag duschkabinen och det kom en stank från brunnen.... Så jag ville ha en besiktning gjord med fuktmätning. Att beställa en sådan tar ju inte lång tid precis.Säljarna ansåg att detta var fullständigt onödigt för att det fanns papper på allt. Jo, papper eller ej, det var 3år sedan.Sedan menar mäklaren på att dem ville göra en snabb affär och det innebär att dem erbjuder lägenheten till budgivaren under oss. Vi bjöd alltså 920 000kr, dem andra 900 000kr.Säljaren ger upp 20 000kr pga några dagars uppehåll av påskrivandet av kontraktet för att jag vill ha en besiktning!! Något skumt. Det var inte meningen vi skulle ha den antar jag, men sur o ledsen blir jag Hade börjat möblera i huvet ju
  • Frulle

Själv har jag haft ännu en sömnlös natt pga smärtan.

DIIIDIS! Var ÄÄÄÄÄR DU!?!?!?

• MV85

Frulle, massor av kramar! Det behöver du nu... Förutom en bra tandläkare som Didis!

Lillabruden, såååå tråkigt med lägenheten - men det låter som det ligger en katt begraven där nånstans... Låter inte som det är en säljare att lita på! (o ja, jag vet hur dialektalt skrivet det där blev.. hehehe men är man smålänning från början så är man)

• Bobou

Goddag tanter!

Vad skönt med lördag, jag har tagit igen en massa sömn i natt! Haha, somnade före klockan ett, så tidigt somnar jag aldrig en vardag! I hela mitt liv har jag haft insomningsproblem, men om jag har någon att somna med brukar det gå bra. Nu när pojkvännen är bortrest har det varit väldigt svårt... Ligger och vrider mig flera timmar varje kväll (precis som när jag var liten) och snittar fyra-fem timmars sömn per natt. Men igår hade jag några öl under hatten, det funkade visst också.

Förresten ska jag åka till Seattle och hälsa på honom i januari, det har jag nog inte skrivit! Det blir inte att jag åker dit och jobbar som jag tänkte först, för jag fick ju mitt älskade jobb här istället, men jag måste ju få träffa honom!

Cantis, vilken fasa med ännu en blödning! Jag blir så ledsen för er skull.

Lillabruden, trist med lägenheten, men om säljarna beter sig så skumt, då är det nog en lägenhet ni inte vill ha ändå...

Och Frulle, din stackare, vad jobbigt med tandvärken! Men att ligga hemma i sin egen säng och ha ont är i alla fall bättre än att ha ont på hotellet!

Ikväll ska jag på fest med tema "accessoarer". Jag tänkte gå i en guldperuk som jag haft i flera år, men aldrig fått tillfälle att använda... är det en accessoar, tycker ni?

• TinkerBelle

Vännen det betyder att dem var medvetna om att reparationer kommer att gå på MYCKET mer än 20'!!!

Allt sker med en mening. Mäklare är ett elakt släkte och sem skyr inga meddel. Om dem tjänar på något är det aldrig försent.

Jag tror att det var bra att ni itne fick lgh.
    Förhoppningsviss är dem som nu fått erbjudande om lgh smarta dem med och begär besiktning med fuktmätning....

• TinkerBelle

Här är det bandy för hela slanten idag. Har precis ätit sen lunch efter att ha varit på äldsta sonens bandy match.
    Ska strax slänga mig i bilen och åka till Täby för son nummer tvås två matcher.

• passionsblomman

Lilla Brud, se det som en lärprocess. Nästa gång har du koll redan innan och diskuterar kontraktet med mäklaren i förväg, dvs kollar upp att du får besiktningsklausulen inskriven.

Sedan skriver ni på och därefter gör ni besiktning. Då kan inte säljaren backa i första taget medan ni kan om saker inte är till er belåtenhet efter utförd besiktning.

Det är dessutom så att visar det sig finnas skador/fel så är säljaren därmed skyldig att upplysa om dem inför nästa köpare. Det innebär lägre pris, vilket i sin tur öppnar stort för den som redan har kontraktet att komma ner i pris, alternativt ska säljaren på sin bekostnad åtgärda felen.

Alltså kan kostnaden för besiktningen visa sig vara en ren besparing i slutänden. Vre sig man hoppar av eller köper.