Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Vi hade ju inte skrivit på, kontraktet var skrivet utan klausulen, och vi skrev inte på och menade på att vi gör inte det förrän den blivit besiktigad -utan en sådan klausul. Klart det är att klydda lite när kontraktet är skrivet, men en bilaga är väl inte överdrivet klyddigt...?
Jag vill nog mer påstå att man förstår det i dem flesta fall, men är så sjuk att man inte bryr sig.... Psykvården borde bli bättre!
Ja, är de friska så skulle de aldrig göra så. Det är en kemisk obalans i hjärnan och det är inte så enkelt som att säga att man inte bryr sig, eller att man måste rycka upp sig. Depression är en riktig sjukdom.
Slutade med Xtravaganza för ca 2 veckor sedan. Med tanke på omständigheterna har mitt mål sedan dess varit att HÅLLA vikten snarare än att gå ner, för jag orkar helt enkelt inte fokusera tillräckligt... Har haft som mål att träna minst två gånger i veckan och äta sunt. Däremot har choklad och nötter, samt någon glasstallrik varit absolut tillåtet när jag inte orkat. Efter dessa två veckor ligger jag totalt på plus ett hekto (dvs typ plus minus noll) och minus två centimeter i midjan. Väldigt nöjd, faktiskt...
Jag vet att ni givit några uppmuntrande kommentarer gällande min viktresa/ansträngning även under denna jobbiga period. Men min omgivning har givetvis mest frågat om pappa och hur jag mår av det som hänt o.s.v. Därför blev jag så glad och stark när min faster här om dagen sa hur "duktig" jag var som tränade på och försökte, trots att orken var noll... Det betydde faktiskt mycket. För jag kämpar faktiskt fortfarande... Jag har inte givit upp mitt mål. Även om ingen är "intresserad" av att höra om det längre... i sammanhanget...
Jag har så många tankar just nu.
sydsvenskan.se/sverige/article566682/Fatma-fick-kampa-ensam-for-sitt-nej.html
Fy ända in i helvete...
Det var inte så jag menade om du förstod mig så..! Jag tycker att det gör saken allvarligare när man är så sjuk att man inte kan bry sig om andra. Jag skulle aldrig säga att det bara är att 'rycka upp sig'. Har själv haft problem i 13år!
Didis, fy så hemskt! Fruktansvärt.
Cantaton, heja dig!!
Lillabruden, tycker du att du har fått den hjälpen du behövt?
Att må dåligt så länge måste vara jättejobbigt. Känner du att du mår bra idag eller kommer det och går?
Jag har en tendens att må dåligt under höstarna speciellt.
Äter rosenrot och jag känner att jag orkar hösten lite bättre då.
Sedan måste jag vara noga med att sova, ut och promenera under den ljusa delen av dagen mm för då mår jag lite bättre.
Sedan har jag ju gamla hjärnspöken som gärna kommer smygandes under en sån här period. Kriser man har gått igenom och sådant man ännu inte har bearbetat sedan jag var yngre.
"Det behöver jag ta tag i när jag orkar"
Jag stoppar det åt sidan sålänge. Inte särskilt bra lösning men det är vad jag orkar med nu.
Nej, jag trodde inte att du menade så, men jag ville ändå förtydliga. Det är så många som inte förstår tyvärr.
13 år! Har du fått hjälp? Det är ju hemskt att gå och må dåligt så länge!
Något för nästa brudöverlämningstråd.