Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
VARFÖR fick vi inte sådär ordentliga intervjuer och utvärderingar när vi var små? Fatta vad kul det hade varit att läsa nu!
Mest tyckte jag om orden "glittrande ögon" och "testar alla lekar och övningar med ett leende och nära till skratt"
Det beskriver henne så bra.
Som sagt: Helt underbart!
Här var det tanttomt ikväll??!!!
Kan det kanske vara vin och idol som håller er borta??
Sonja, klart du ska skriva glada saker här!! Det har varit såååå mycket dystert här sista tiden!
Jag kan meddela en liten till glad nyhet.. Idag var hantverkarna KLAAAAARA med vår lägenhet!
Frulle, härligt med lägenheten! Det var väll på tiden!
Sonja, underbara ord om dottern. De måste värma innerligt.
Cantaton, jag ber för din far. Hoppas verkligen han blir sig själv igen, eller nästan i alla fall.
Passionis, jag vill oxå mysa med vingliga katter! Men för den sakens skull vill jag inte leva med dem jämt.. hehehe
Jag var på danceaerobic på eftermiddagen och efter det följde en kompis med hem. Hon åt här, vi tittade lite på Idol och Skavlan och åt lite naturgodis och pratade en massa. Hon gick hem nu. Så har inte funnits anledning att tantchatta
Känns väldigt mkt som sovadags - både tidsmässigt och kroppsmässigt. Men inte viljemässigt.
Skön eftermiddag Cantaton!
Och Sonja, skönt att lillen är frisk och allt
Frulle, hoppas ni kan komma hem snart nu när det e klart!!
Passionis, hehehe låter ju för sött.....fast lite elakt att tycka så när man vet att dem är drogade men ändå....
Ni ska alla ha ett stort tack för alla gratulationer om lghten....men det var för tidigt...
Jag misstänkte lite skumligheter angående badrummet. Och jag föreslog en sådan öppen besiktningsklausul men det var "för sent" för det enligt mäklaren. Så jag ringde föreningen och fick reda på att dem sagt små vita lögner. Dem sa att badrummet fått en läcka i rören och föreningen hade stått för renovering av badrummet. Detta stämde inte. Föreningen gjorde inget utan ägaren renoverade och betalade själv. Det var fackmannamässigt gjort och det fanns dokument på. Renoveringen gjordes 'någon gång mellan 2003-2005'... Så långt tänkte jag 'ok, det låter ju bra ändå'
Sen kommer informationen om att en statuskontroll gjordes 2007. Där var en 'upplysning' (som en anmärkning eller 'tänk på detta', inget akut fel alltså) det stod att där var fukt vid brunnen.
Där bestämde vi att 2007 var ändå 3år sedan och var det ofarligt då kanske det är dags att fixa inom nått år. Plus att på visningen öppnade jag duschkabinen och det kom en stank från brunnen.... Så jag ville ha en besiktning gjord med fuktmätning. Att beställa en sådan tar ju inte lång tid precis.
Säljarna ansåg att detta var fullständigt onödigt för att det fanns papper på allt. Jo, papper eller ej, det var 3år sedan.
Sedan menar mäklaren på att dem ville göra en snabb affär och det innebär att dem erbjuder lägenheten till budgivaren under oss. Vi bjöd alltså 920 000kr, dem andra 900 000kr.
Säljaren ger upp 20 000kr pga några dagars uppehåll av påskrivandet av kontraktet för att jag vill ha en besiktning!!
Något skumt. Det var inte meningen vi skulle ha den antar jag, men sur o ledsen blir jag
Hade börjat möblera i huvet ju