• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Frejis

September - stort grattis till plusset, håller tummarna Hoppas också att du startat en ny plusvåg i tråden.

• Telis

Grattis till plusset, september! Nu håller vi tummarna för att det går bra hela vägen!

Jag har fortfarande inte bestämt mig om vaccinationen och det börjar ju bli hög tid att göra det.

Frejis, jag blev lite orolig när du smsade och sa att hon var sjuk, skönt om det inte var så farligt! (Jag har iofs inte hört talas om sugblåsor innan men det låter ju inte så farligt iaf?)

På tal om tidigt, hur tidigt kan man börja läcka mjölk egentligen?

• Piggelin1

September - vilken oväntad men rolig nyhet!! Grattis! Håller tummarna att allt går bra! Nu när ni lyckats tidigare en gång så kanske kroppen fattar bättre nu vad den ska göra med ett befruktat ägg!?!

Frejis - åh, vad roligt att du kikar in. Dramatiskt start för Bumsis, precis som hela din graviditet var. Gott att du trivs med den nya tillvaron

Mugglan, såg det du skrev om Moa & ättiksgurka - Amanda ÄLSKAR smörgåsgurka av alla de slag Hon skulle kunna stoppa i sig en hel bruk om vi släppte henne lös med den Lite annorlunda smakläkar - rå lök, rå vitlök, paprika & starka ostar är också favoriter. Men inte vanlig mesig (i hennes ögon) gurka & tomat

Lät som en kul brunch igår - ni måste blivit riktigt många?!
    Kängu - vi får ta en lunch snart igen, så får du vidfarebefordra ev skvaller

• Piggelin1

Just det Frejis - TÄNDER! Ojoj. det var verkligent tidigt! Amanda var tvärtom, fick det först när hon var 8-9 månader tror jag.

• Piggelin1

Bruk = burk
    Smakläkar = smaklökar...

Måste nog hämta en kopp kaffe, så hoppas jag att det blir fler rätt.

• Snorkfröken77

September - Grattis! Vad roligt och oväntat Precis som det ska vara *håller alla tummar för att det går bra*

En fråga, har någon av er rustat i ert hus och satt in spottar i taket? Kan man bara borra hål och sätta in kåpor uppåt så man slipper sänka taket 10-15 cm? 10-15 cm neråt känns mycket. Vi har även kollat på LED-spottar men jag är lite skeptisk om det bli bra ljus.

• nennesjuttioåtta

grattis September! Vilken överraskning!!!!!

Snorkis, vi har precis satt spottar men vi har satt dem där vi bara har en oinredd vind ovanför. De där hinkarna som var till våra spottar var jättestora (30x30x30 cm???), så det måste ju finnas ordentlig plats i trossbotten (?) om ni har en våning ovanför.

• Snorkfröken77

Nenne - 30*30, shit!!! Det är ju hur stort som helst!!! Vi har enplanshus, men vi har ju all isolering ovanför taket, hmmm...Får nog stanna på vägen hem från jobbet idag och fråga nån kunnig el-nisse.

• Liten med Mindre

September - Grattis! Hoppas det går vägen efter denna överraskande start.

Frejis - tänder redan??? Hon är verkligen på hugget lilla damen.

I övrigt - läste igår men kommer inte ihåg så mycket...

Kan bara säga att Nice är toppen som weekend-getaway när man inte vill ha några "måsten"! 25 grader i skuggan, mestadels sol trots att rapporterna sa annorlunda, god mat, sköna promenader, mycket sömn och även goda stunder med böcker i diverse parker och på bänkar vid havet. Vi har nog inte gjort nåt nyttigt alls, utom att promenera.

Eller - att umgås o prata och slappna av är ju faktiskt nyttigt med. Och de flesta affärerna som såg roliga ut var för dyra för att handla i - så vi slapp det med.

Fast barnkläderna var ruskigt söta förstås, utan öron, men 700 kr för en pyjamas är lite mastigt...

• start september

Tack igen för grattis! Känns fortfarande helt overkligt, men som en gåva verkligen. Om det nu funkar...

Frejis - tänder redan! Jag har läst om att vissa barn föds med tänder, men det lät som en skröna tyckte jag då. Alla är olika helt enkelt.

Snorkis, visst avstånd måste det vara - men jag tror det varierar mellan sorterna och ljudsstyrkan.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor