• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Hej gullisar!
    Här sitter jag själv i svärmors hus och smuttar på ett glas rött Maken och svärmor är på kalas och Ru sover sött i sin vagn en trappa upp!

Frejis, så kul att du kikade in! Vad dramatiskt det lät allt med Bumsis, men skönt att ni är hemma nu Ser fram emot att träffa dig (& kanske Bumsis) på söndag!!

Telis, jag tycker du ska fira med ost OCH champagne

Mugglan, sötis-Moa!

Ego, idag har jag föreläst, superkul!! Fick definitivt mersmak! Gick sedan runt på stan i typ 3 timmar själv, kollade i alla affärer som inte finns hemma, drack kaffe, filosoferade...superskönt! Hittade ett par byxor som jag ville ha men dom var slut i min strl

Förresten är det inte säkert att jag tar med Ru på söndag- jag vill, men svärmor vill väldigt gärna ha honom... vi får se vem som vinner fighten

Kramar & fredagsmys till er!

• Vännerfan

*Besvarar Kängus kram och fredagsmys!*

Jag satte på Idol och man fick ju se hela 8 min innan det blev reklampaus...

Vinkar till Frejis! Vad skönt att ni är hemma nu! Stort grattis igen!! Är så himla glad för din skull!

Grattis till alla hus- och bilinköp! Och du Cicci, det där var ju verkligen ett Cicci-hus! Och rätt nära mig också! Köper ni det kan vi ju cykla till varandra! Jag med mitt usla lokalsinne vet till och med var huset ligger. Vi kollade på 3 hus i det området varav 1 på samma gata. Men detta huset var ju nåt helt annat än dem förstås. Är lite avis då jag alltid velat ha en balsal där man kan ha fest med dans och det har ju ni om ni köper det!

Ost är jag inte så mycket för, men rödvin! Jag kan knappt sluta lukta (skrev fel först, skrev dricka ) när maken öppnat en flaska. Det luktar helt godomligt! Och alkoholfria röda viner är ju ett skämt.

Lite ego också: Jag var på RUL igår och det gick bra! Det känns jättebra. Allt satt där det skulle! Jag sa till att hon inte fick zooma in könet utan att säga till så vi slapp se, men hon var väldigt emot att kolla det, så hon ville ändå inte det. Hon bara såg att den hade en urinblåsa.

Nu mer Idol!

• snaily

Nu när jag bemödat mig om att logga in med det tröga modemet så måste jag ju bara säga hej också!

Har också förflyttat mig en bra bit, 50 mil närmare bestämt, sitter i stugan på landet och myser med rödvin och kakelugnseld

Puss & kram på er!

• snaily

Grattis till fint RUL Vänner! Vad bra att bebisen har en urinblåsa! Ska också försöka förflytta mig till Idoltittande nu.

• Mrs  B

Hej hopp galopp!!!!!!!!!!!!

muggles
    Stort grattis till att mäklaren äntligen fått tummarna loss för kontraktskrivning!!!!

BS
    Tidtagning funkade bra på Max när han inte ville duscha. Sen älskar han att tävla (pappas pojke) och gör man tråkiga saker till en tävling så funkar allt på Max.
    Hoppas du får en bra dag idag!!!!

EA
    Grattis till teoriprovet!!!!!
    Och tack för lunchen i veckan.

Var i Växjö igår och fick tillbaka min tenta som jag klarade med nöd och näppe. Får alltid samma kommentarer och fattar inte själv hur jag ska komma ur träsket.
    Men men så länge man blir godkänd ska man kanske inte klaga, men det STÖR mig att jag inte kan göra det bättre.

Puss och kram

• Telis

Nu har vi städat ur källarförrådet och en klädkammare, kört ett lass till Myrorna, ett till Stadsmissionen och ett till tippen. Och så har vi varit på Ikea (med vår nya bil!) och köpt lite piffsaker till lägenheten.

Så imorgon tänker jag ta ett par timmar ledigt och gå på brunch (under förutsättning att jag inte har sån träningsvärk att jag inte tar mig ur sängen. )

• Ore

Grattis till klarad tenta, Mrs B! Det viktigaste är ju att man ligger på rätt sida om godkäntnivån, men det är klart att det känns litet surt om man inte riktigt vet varför det inte går bättre. Själv är jag full av beundran över att du klarar tentorna, jobbar litet extra, och drar runt er familj medan din man flänger och far en hel del...

Telis: Låter som att ni varit ruskigt effektiva, och tycker definitivt att du förtjänat att gå på brunch (och låta de andra beundra din gravidmage). Ni verkar vara jättemånga, hoppas det blir skoj. Inte så litet avundsjuk, men men. Jag får väl också ta mig till huvfudstaden för ett besök så småningom... Vad är väl en bal på slottet...?

Själv har jag knappt hunnit med något i lägenheten idag, har dock passat systerdottern, tog med henne till svägerskan för att leka med deras dotter eftersom jag ändå behövde lämna litet grejer där...

Men jag kanske skulle göra ett litet ryck? Har fått överskottsenergi i benen av att följa klubbens lag i en superrolig tävling, som jag gärna varit med på... Är grymt imponerad av tjejen som sprang sistasträckan, hon sprang förbi de två "ärkerival"-lagen, och såg till att vi blev bäst placerade klubben från vårt närområde. Måste varit fruktansvärt spännande att stå där och vänta och heja...!

• MSW

Hej!

Tittar in medan maken tittar på fotbollen, (och jag slänger ett öga på den med då och då)..

Pluggandet känns som det går hyffsat nu, när jag lite mer kommit in i det.. Har inte så många veckor kvar av första kursen! Och pendlandet går också bättre, fast just nu (och fram till jul iaf) samåker jag med några.. Det blir juh betydligt smidigare än att åka buss..
    Är nu på jakt efter kurslitteratur (igen).. Det jobbigaste är juh att det behövs så jäkla många böcker i kurserna!
    Vi har praktik i slutet av november, och jag längtar verkligen efter att få komma ut till barnen! (ska vara där jag vickade innan vi fick A)

Ore: operationen vet jag inte exakt när det blir, men nu kan det bli när som helst, jag kommer att få en kallelse eller vad man ska kalla det, med en tid. Och eftersom jag behöver få behandling för att få upp trombocyterna fem dagar innan, så kommer jag åtminstone veta det fem dagar innan! Men det känns jäkligt jobbigt i mellan åt när jag börjar tänka på det!
    Nu är det inte långt kvar för dig! Innan bebben kommer! Spännande!

Och ang ev övernattning så blir det nog Möckelsnäs herrgård! Ligger inte så långt härifrån, och kändes som hyffsade priser! Skönt att inte behöva lägga mer tid än nödvändigt på att ta sig dit! Tack för alla förslag!

Frejis: Ojdå vad händelserikt! A hade juh också dåligt med trombocyter, men det berodde juh på mig, och vi var fullt förbereda, och var därför aldrig särskilt oroliga egentligen! (Alltid bra att vara lite förberedd.)
    Hoppas ni får det riktigt lugnt nu, så mycket krångel det har varit!

VÄnner: Skönt att illamåendet har börjat släppa! Och att RUL såg bra ut!

Nu ska jag krypa ner jämte maken i soffan och känna mig duktig efter att jag städat en hel del i lägenheten under kvällen!

Kram!!

• MSW

Förresten, kom och tänka på häromdagen att ni tipsat om "Halk" som man själv satte dit på sockar och sådant, trodde att jag hade sparat, men jag hittar det inte! Någon annan som har koll på var man hittade det?

• snaily

Heja MrsB och MSW som pluggar så duktigt!

Telis
    Å så energiskt jobbat av er, klart du måste få lite ledigt imorgon!

Brunch-brudar:
    Jag tänker krångla mig till stan med bil imorgon - ingen från norra delen av stan som vill samåka??

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor