• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Snigeln, hade jag kanske kunnat göra men jag tittar ju inte in förrän nu och ska åka strax, med bil jag också, så vi får väl helt enkelt ses där!

• Blivande fru L

Hoppas att ni har en kul brunch, tjejer! Roligt att ni verkar vara många! Det hade varit kul att vara med, kanske det lyckas någon gång.

• fru AM

Tack för en trevlig stund alla brunchdeltagare - efter 1,5 timme hade Livia tröttat ut sig och ville gå, men jag hade gärna stannat så jag hade fått prata med ALLA. Kul att Kängu och Snaily var med också!

Kram till alla!

• fru AM

Och det var givetvis roligt att träffa Connys lillebror och Roffe som jag inte sett förut! Sötisar.

• Vännerfan

Åh, vad roligt det låter med er brunsch! Den som ändå hade kunnat vara med!!

Jag glömde skriva att mitt BF är framflyttat och är nu 19/3.

Undrar även vem som ska bli den första att plussa i den nya plusvågen som ju måste komma snart!?

Nu ska jag ut och städa upp i trädgården inför vintern. Så typiskt att det regnar hela denna helgen bara. Men att komma ut blir nog bra för min migrän som jag ådragit mig.

• Lapinette

Och jag skäms!!! Det är andra gången jag inte kommer på en brunch för att jag är bakis. Jag ville verkligen gå men min kropp tyckte inte om allt vin jag bälgade i mig igår på min kompis fest.

Istället har jag legat på soffan och kollat på en massa repriser typ Idol och Körslaget. Har fått i mig en kopp te och en banan men börjar bli hungrig. Tror jag ska föreslå maken om att gå ut och köpa den bästa bakismaten ... pizza.

• fru AM

Lappis: vår lilla bakfyllekanin! Vi saknade dig! Krya på dig Kram

• Lapinette

AM - jag saknade er också! Jag t o m drack lite te och tog en dusch i förhoppning om att sedan åka och möta upp er men kom inte längre än till soffan. Är för gammal för partaj.

• BrudSommar2006

Det var verkligen trevligt att träffa alla men vad trött jag är nu! Delvis beror det nog på att jag var klantig nog att parkera så jäkla långt bort. Det var också otroligt att se vilken skillnad i utvecklingen det är på Livia och Iris, hjälp vad mycket det kommer hända rätt snabbt nu, det är bara att inse.

En lustig sak med Iris är att hon kan uttala vissa namn som börjar på E, tex Elias och Elliott, men hon säger Leva och Lelin.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor