• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Annelajan
    Telis skrev 2009-10-09 11:32:08 följande:
    Oj, nu är vi uppe på 7000.
    Grattis till 7000
  • gifta Lili

Trogen smygläsare tittar in...
    BrudSommar - har du testat timer på Iris? Dvs ta en timer och ställ in den på t ex 3 minuter och säg till henne att hon får försöka själv under tiden innan klockan ringer, annars sätter ni på henne skorna efter det. Det kanske kan funka?
    Stort grattis till Frejis, kul att bumsis äntligen är här och att det känns lugnare nu efter den dramatiska starten.
    Annars så känns det som att det är en himla plustorka här just nu!? Jag håller tummarna för er allihop!

• Lapinette

Har inte tittat in på hela morgonen då jag varit ute hos kund ... trodde jag skulle bli strypt för de hade så dåliga resultat ... sa t o m till maken att om jag inte kommer hem så heter kunden si och så . Nå väl, det gick jättebra och vi satt och pratade i nästan 2 timmar!

I övrigt ser jag att jag missat Frejis men hon kommer på söndag. Tjohoooo!!! Ska få träffa Bumsis! Vad många vi blir. Ska bi boka ett till bord för 8 personer !

Som ni märker är jag i mitt esse, mång utropstecken blir det då!

gifta Lili - din lilla smygläsare! Håller verkligen med om att det är plustorka på tråden . Mitt plus kommer förhoppningsvis om 1 år och 3-6 månader.

Förresten har ni hört Obama fick fredspriset!!!

Säger bara - FRRRRRRRREEEEEEEDDDDDDDAAAAAAAAGGGGGGGG!!!! och både jag och maken jobbar hemifrån så snart ska vi ut och luncha tillsammans. Mysigt!

• Lapinette

Så BS ska mumsa tårta imorgon! Jag tror jag vet varför!!!

• Lapinette

Jag kanske också får tårta imorgon. Ska på födelesdagspartaj. Rent generellt så firar aldrig mina vänner födelsedag längre. Visst är det tråkigt! Men denna väninna som är några år yngre tycker det fortfarande är skoj. Hurrraaaa för henne för jag gillar att gå på fest.

• Oupsie

Frejis, vilken dramatisk början ni fick tillsammans, ni och Bumsis. Vad skönt att ni fått komma hem nu och att ni mår bra.

EA, Grattis till avklarat teoriprov!

Telis, stackare. Hoppas att du kan bli hjälpt av sjukgymnasterna. Ta hand om dig!

Snorkis, vilket läderbalsam? *tar fram anteckningsblocket* Tror du att det fungerar med något annat än Collonil? Bor ju inte i vare sig Göteborg eller Stockholm. Fast de kanske har Collonil där de sålde väskan?

Måste rusa iväg. Vi ska till svärisarna i helgen och av någon anledning har jag tagit på mig att köpa födelsedagspresenter till de som fyllt år som ska firas. Vet inte om jag hinner kika in i senare så jag passar på att önska trevlig helg till er allihopa!

• gifta Lili

Det är så roligt att smygläsa och jag har egentligen lovat mig själv att inte titta fram för annat än att säga grattis... men men : ) Plussen verkar ju utebli så det kanske hjälper till lite att komma ut ur garderoben och heja lite?
    Lappis - din bebis kanske redan ligger i någons mage redan nu? Eller hur funkar det med adoption?
    Ett plus kan ju i övrigt egentligen inträffa när som helst, plötsligt händer det heter det ju!

• Lapinette

gifta Lili - jag hoppas som sagt var på att få hem en litet barn om 1,5 år men det kan hända mycket på vägen så säkra är vi inte ... men vi hoppas! Barnet är då kanske 8 månder - 1 år så visst i någons mage kanske den lilla är just nu. Iiiii!!!!!!

• Lapinette

Usch, i någons mage som inte vill eller kan ta hand om den. Hemska tanke!

• gifta Lili

Som tur är så har just den lilla bebisen tur och får komma till dig istället. Värre för alla de barn som inte får den möjligheten. Hu och usch!
    Nä nu får vi tänka på nåt annat istället...
    Blir så himla sugen på skumpa av att titta in här på fredagarna...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor