• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Hej och tusen tack för en supertrevlig brunch. Det var lika kul som vanligt att träffa alla men kanske lite extra kul med Frullan och kängu som jag inte träffat förut!

Roffe är otroligt söt och en riktig liten flörtis redan.

Lappis, synd att du inte kunde vara med men jag har också missat en brunch pga bakfylla och jag vet hur det känns. Hoppas pizzan gjorde susen.

Och hoppas att Bumsis mår bra igen!

Vänner, glömde säga det igår men grattis till fint RUL!

• snaily

Vill också bara säga tack för en suupertrevlig brunch! Kul med 6 nya trådansikten, och så alla söta barn också. Tack Koko och Kängu för resesällskap!

Handlade mat på ICA i "ditt" centrum Kängu, stort och bra.

Vi skulle ju ha några kompisar på middag hemma (eller ja, på landet), jag anlände samtidigt som gästerna med matkassen i högsta hugg Det blev en smaskig trattkantarellsoppa - alltid gott med mat som man plockat själv

Korven har varit så lugn i kväll men nu har han piggnat till och håller på och rullar, gör konstiga ljud och biter sönder hallmattan samtidigt. Nu ska jag sätta mig med en kopp te framför kakelugnen.

Lappis - hoppas du mår bättre nu!

• kängu

Tack själv Snaily för skjutsen!!!

Supertrevlig brunch, kul att träffa "alla"! (Lappis & Frejis, vi saknade er!)

Hoppas att Bumsis mår bättre nu!

KRAMAR!

• start september

Kul att ni verkar haft en lika lyckad brunch som vanligt!

Här tittar en förvirrad men lycklig September in. Jag rapporterade ju tant i måndags, eller ialla fall en tantantydan (oj, vilket konstigt ord). Dock kom det inget mer på ett par dagar, vilket jag inte tänkte mer på, då veckan var stressig. Vi skulle ju försöka först nästa månad och fick till det bara någon gång precis efter att förra tanten slutat. I fredags kväll blev jag dock misstänksam och det blev ett test lördag morgon. Där visade sig det mest oväntade plus jag kunnat tänka mig. Jag fick väcka en mycket förvånad make, han trodde mig nästan inte trots att jag stack testet under näsan på honom.

Jag vet ju att vi tidgare varit hyfsat fertila, men haft väldans lätt för att få tidiga MF så det fanns inte i min värld att det skulle kunna gå utan Acitylsalicylsyra och proggisar. Vilket jag alltså inte tagit denna månad efter som vi inte föröskte kring ÄL. Eller vad jag trodde var ÄL, jag har ju haft cykler på som lägst 23 dagar.

Summan av kardemumman är att jag är i vecka 4+6 räknat på en 28 dagarscykel - men möjligen är det några dagar till dessutom. Vi verkar alltså ha överlevt de första tre dagarna vilket varit kritiskt tidigare. Men vi vågar inte dra några större växlar förrän vi sett att det inte är ett X, förhoppningsvis om två veckor. Jag hade lite proggisar hemma så jag har börjat med det nu. A-syra vågar jag inte börja med innan jag pratat med läkaren.

Jag hoppas så att jag har dragit igång nästa plusvåg nu!

• Vännerfan

Men oj, vad roligt Sept!! Stort grattis!
    Håller tummarna för att det går vägen; det tror jag att det gör!!
    Stor kram!

Vad har hänt Bumsis?

• BrudSommar2006

Grattis September, hoppas så att pyret stannar på rätt ställe den här gången!

Vänner, vet inte om det hänt Bumsis något speciellt just nu?

• start september

Tack för grattis!

Det känns overkligt och alldeles oförtjänt på något vis.

Lite symptom hade jag allt i veckan som gick, allmänt sug och hunger som gjorde att jag smååt hela tiden och fick uppsvullen och trög mage. Jag var mest sur på min dåliga karaktär, men nu stämmer det ganska bra. Jag känner av ett sug innan måltider nu inte riktig illamående men ändå. Känner igen det sen sist och hoppas så på att det är ett gott tecken.

• start september

En fråga till er gravida - hur gör ni med vaccination mot svininfluensa? Insåg när jag surfade nu att man får vaccinera sig även i början av vaccinationen. Usch, vad svårt.

• Frejis

Skoj att brunchen idag var lyckad fast trist att Bumsis och jag missade den stora sammankomsten. Vi kom faktiskt nästan iväg (i likhet med Lappis , men skulle vänta på ett läkarsamtal från neo dit jag ringde imorse eftersom lilltjejen fått blåsor i munnen. Det kunde tänkas bero på virus, vilket i så fall är väldigt smittsamt och då hade det varit olämpligt att gå på brunch.

Hur som helst tyckte BM på neo att vi skulle åka till barnakuten för en extra koll. Det gjorde vi och Bumsis har sugblåsor pga napp. En annan sak som känns rätt otrolig och som konstaterades där är att hon håller på att få tänder och två tänder syns redan. 12 dagar gammal

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor