• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Jag gillar också de som stinker. I princip gillar jag all ost men är inget fan av kryddost. Ja, ta med en ost till bb att fira med!

• fru AM

Jag har hittat världens godaste ost i vår lokala ica! Chevrette - en lagrad hård getost njuts bäst i bitar med rödvin till ... mums T o m godare än gruyere!

Ska bli kul att träffas på brunchen på söndag! Har tapat kollen på hur många som sagt att de ska komma men det brukar ju alltid bli några återbud tillslut så vi får nog plats. Tar jag med Liva kan jag ju inte sitta flera timmar heller (om nu inte Mornington skulle vilja ha hjälpa att riva delar av entrén/lobbyn just på söndag)

Trevlig fredag på er allihop - här blir det risotto med frästa scampis

• Telis

Nej, kryddost gillar inte jag heller. Och sån där som inte smakar så mycket, som hushållsost, den går bort.

Har ni varit på Wijnjas?

• Lapinette

Nej, har faktiskt inte varit där men satt på vinbaren åtnjöt ostar från Androuet på Anglais förra onsdagen och samt ett urval av ostar till vinet på vinbaren i lördags och sen den där stinkande och fruktansvärt goda Epoissen så jag har fått min beskärda del av goda ostar på sistone .

AM - vi verkar bli ett rejält gäng. Tror du de slänger ut oss?! :-O

• Lapinette

Jag har sånt otroligt flyt idag (jobb) så det passar verkligen utmärkt att fira veckans segrar med champagne ikväll!!! Orders som jag har jobbat på lääänge kommer in en efter en !

• Lapinette

Och för er som gillar franska så har jag hört det den senaste 30 minuterna då maken bla, bla, bla med svärmor.

• Lapinette

Telis - tror du att du hinner förbi en sväng på söndag?

• Telis

Åh, du är ett riktigt, riktigt lyllos idag, Lappis! Med krabba, ost, champagne, jobbflyt och franska!

Nu ska jag sticka och hämta nya bilen. Trevlig fredagskväll allihopa!

• Lapinette

Ja idag känns det bra att vara kanin ! Sitter här och pöser alldeles själv inser jag. Alla har sprungit hem till sina familjer ... endast kaninen är vaken.

• Ore

Ja, och nu är det ingen kvar...?

Jaja, får väl stämma upp i ett FREEEEEDAAAAGS-tjut ändå, här i min ensamhet

Frejis: Låter som mycket på en gång... Hoppas nu att du, maken och Bumsisbebisen får litet lugn och ro nu, utan fler komplikationer. Det har ni definitivt haft er beskärda del av!!!

Frullan: Kul att du tittar in, förstår frustrationen över inläggen som försvann i något tekniskt fel. Har som tur är bara hänt mig en gång på sistonde... Hoppas allt är bra med dig, du verkar må mycket bättre nu...?

BS: Lilis förslag med tidtagning lät inte så dumt... Värt att prova!

Skumpa låter riktigt trevligt, men jag tror att jag sparar min flaska till nästa vecka.

Telis: Skönt att du fått tag på bra hjälp för ryggen - se nu till att TA dig tid att gå dit... Även om det är svårt. I längden är nog jobbet glada om du inte hamnar i sängläge om några veckor pga ryggsmärtor, då avvarar de dig nog hellre litet då och då.

MSW: Tar tid med pluggandet förstår jag... Hoppas det går bra, och att det funkar att få ihop både studier och familjelivet i övrigt. Börjar det dra ihop sig mot operation snart...?

Lappis: Häftig tanke att ert barn kanske (högst sannolikt) ligger i någons mage just nu!!!

Telis: Har också övervägt att ta med ost till förlossningen. I mitt fall någon riktigt god brieost... Och litet vin till det... Litet overkill, kanske? Men längtar gör jag!

Ego: Har jobbat som en liten blå hela dagen, men har blivit irriterad flera gånger. Håller på och lär upp min vikarie i vissa arbetsmoment, som han inte har koll på. Annars har han jobbat på den avdelningen som jag ansvarar för, och tekniskt kan den väl så bra som mig. Vilket gör att operatörer, mekaniker och andra helt uppenbart hellre pratar med honom än mig redan nu. Det känns som att jag blir behandlad som luft... Han har inte fått någon egen telefon, eftersom han ska ha min sen. Det ringer redan folk till MITT nummer och frågar efter honom, i en telefon som skickas mellan de olika skiften hade de redan ändrat till hans namn i telefonlistan...? Jag känner mig rejält nonchalerad, och har blivit litet småsur över detta men ändå tagit det ganska lugnt. Men nu blev jag ordentligt irriterad och ganska upprörd (vilket förr eller senare alltid får mig att gråta, tyvärr). Och allt bara för att en manlig vikarie, som har jobbat i 20 år på företaget, kommer in som min ersättare. Annars är det folk som jag inte upplevt några större kommunikationsproblem med...

Överreagerar jag? Om inte, är det någon som har något råd om vad jag ska göra. Ta upp det på något sätt i de situationer som uppkommer, eller blir det fånigt? Ta det med chefen? (Fast vad kan han göra, egentligen...)

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor