• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

snaily - jag känner heller aldrig något utan det är så kletigt i brallan som gör att jag inte kan undvika att tänka på det ... även om jag försöker!

Så klart du får plats på söndag! Kul att du kommer!

• Ore

EA: Grattis till avklarat teoriprov

Grattis även till alla bröllopsdagsfirare!

Snaily: Har inte känt något särskilt kring ÄL, iaf inget som inte lika gärna kunde bero på inbillning

Ego: Har precis testkört nya bilen. Me like, men man känner sig litet som bambi när man inte vet vart alla knappar och reglage sitter...

• viktualia

Ore - skoj att testköra! Själv kör jag relativt ofta hyrbil i jobbet och då är det rätt ofta "bambi"

• viktualia

sovdags och nu lämnar jag den uppkopplade tillvaron! Ses på söndag - på brunchen eller i tråden framåt kvällningen!

*stor kram till er alla*

• Fru FruLLan

Hejsan jejer
    Har varit inne och äst regelbundet men inte kommit för att skriva så mycket. Utom då 2 gånger när hela skkkiiitttten pajjat når jag postat. Två inlägg som gått förlorade och jag hart bara inte ids skriva om allt.
    Orkar inte skriva mer än puss och kram till alla just nu måste kramas lite med maken innann sänggång.-

MEN jag tänkte höra om det fanns plats för en till på brunhcen på sön? eller är det fullt?
    puss

• Lapinette

Finns det hjärterum så finns det ... vi knör ihop oss! Vi ses på söndag!!!

• Frejis

God morgon!
    Jätteroligt att vara tillbaka här när alla i huset sover gott och jag har tid för min dator och frukosten. Nästan som gamla goda tider
    Lite kort (säg till om ni inte förstår någonting då får jag skynda mig med att skriva den obligatoriska berättelsen): både jag och dottern låg inne, jag på BB och hon på neoavdelningen (där personalen var helt underbar). Bumsis fick svårt att andas efter snittet och hade väldigt lågt blodsocker då hon för första gången fick komma upp till neo och jag följde med efter ett par timmar. Sedan flyttade vi till BB och var där i två dagar. Trots löften om längre vårdtid försökte de slänga ut oss i fredags, men jag vägrade åka hem. På lördag morgon såg jag att Bumsis hade fått en massa utslag över hela kroppen som under dagen blev allt rödare och ilsknare och snart täckte hela kroppen. Barnläkaren kallades först på eftermiddag... Till slut fick vi genast åka upp till neo för olika undersökningar, kontroller och blodprov. Det visade sig att Bumsisbebis hade låga trombocyter som fortsatte att sjunka till kritiska nivåer för att plötsligt vända upp när neoteamet stod redo för blodtransfusioner. Det var någon gång på natten till måndag och sedan blev vi raskt bättre.
    Jag ser nu att det ändå blev en sammanfattad historia av hela förloppet som innehåller många fler detaljer. Vi fick i alla fall komma hem i onsdags och det känns bra.

• Frejis

Vad har hänt här i tråden? Ska nu försöka läsa ikapp, men vet inte hur långt jag hinner eftersom vi ska på återbesök på neo under förmiddagen.

Såg att Frullan skrev om brunch på söndag. Var och när, finns det plats? Jag vet inte om jag kan stanna så länge och agera en fullvärdig matgäst, men jag kommer gärna förbi och hälsar på alla. Bumsisbebis följer med om hon kan.

• Frejis

och så är det fffffrrrrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeeeeeeddddaaag! :-d

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor