• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Lili - fredagsskumpa är inte helt fel men jag tror det blir ett glas vin ute på en av våra grannrestauranger ikväll. Ikväll är det den fredagsobligatoriska spinningpasset.

• gifta Lili

Rödvin är inte heller så tossigt, det ska det bli i afton, fast tillsammans med lite hemlagat lamm och höstkantareller.
    Jag tassar ut så länge och återgår till smygläsandet.
    Ha det så fint allihop!

• Snorkfröken77

Oupsie - Jag tror vilket läderbalsam helst funkar, bara det är till finare läder. Om jag ska vara ärlig tror jag vilken spray som helst fungerar oxå, men jag var för harig för att testa det. De som sålde väskan borde definitivt ha sprayen och nåt härligt läderbalsam till din fina Bays

Lappis - Jag blir alldeles blöt i ögonen när jag tänker på att ert barn just nu kanske ligger i någons mage och bara väntar på att få komma till er

• muggles

BS: bra tips av gifta Lili där (ska jag komma ihåg själv om det behövs). Annars kanske ni kan pröva att leka på skorna, det brukar funka med Moa. JAg hjälper till i smyg nästan som en lek och sedan får hon stort beröm hur duktig hon var som tog på sig skorna ALLDELES SJÄLV.

Idag har tog vi lunch hemma och skrev på mäklarkontraktet för att sälja vår lägenhet, så nästa vecka kommer fotografen (ligger vi lika el Telis?!). Huspapperen skriver vi på nästa fredag är det bestämt. Mäklaren lyckades äntligen kläcka ur sig att slutbesiktning sker i januari och då har ju vi möjlighet att vara med, så då skippar vi besiktning nu. Nu kör vi så det ryker!

• muggles

Ibland när Moa vill smaka öl så säger vi att "det är bara för vuxna". Härom dagen när vi åt hemmagjorda köttbullar beställde hon lingon men eftersom hon bara äter lingonen då så fick hon inga - vilket betydde att ingen i familjen fick lingon till. Så jag plockade fram smörgåsgurka. Hon ville naturligtvis smaka fast jag visste att hon inte skulle gilla ättikssmaken. Men smaka fick hon, grimaserade illa, stoppade snabbt tillbaka gurkskivan i burken och kläckte "var inte gott - bara för vuxna!" De säger så mkt roligt de små liven - vi får flera gapskratt per dag nu.

• MSW

Smyger bara in och säger trevlig helg! Känner mig mest som en smygläsare nu! Återkommer nog senare ikväll eller under helgen, med lite kommentarer.. Om jag kommer ihåg!

Ha en trevlig brunch!

Puss och Kram!

• Lapinette

Blev så sugen på champagne att vi ändrat middagsplanerna för kvällen. Gick iväg och köpte krabba och räkor, gott surdegsbröd, comté och nu ligger champagnen på kylning .

• Telis

muggles, ha, vi är verkligen synkade!

Lappis, åååååh, vad gott det låter! Comté är en favvis.

• Lapinette

Här med! Jag är mycket för hårdostarna medan maken är mer för de superstinkiga, gräddiga. Vi har haft en Epoisse i vår kyl som har legat och luktat. Så fort man öppnar kylskåpsdörren undrar man vad det är som stinker . Jättegod men attans vilken doft.

• Telis

Jag gillar dom stinkiga jättemycket också! Jag är så sugen på det nu så jag håller på att gå åt. Jag tror att jag ska ta med en röd kittost till BB och fira med så fort Lilleman är ute istället för champagne eller vad nu andra kör med.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor