• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

AM - hur mycket vill du ha för honom och är det ok om vi döper om honom? Det namnet är liksom redan tagit i vår familj.

• Ore

Just det ja, besiktning.

Hur var det, kunde man skylla att man är disträ på graviditet...?

Kängu: Kul med jobb på gång

Oupsie: Fin present av maken

AM: Barnhem i Ryssland låter litet väl drastiskt, är det inte bättre att kolla läget med Lappis eller Nenne? Så slipper de IKEA-varianten... Fast iofs, ångrar du dig och vill ha honom tillbaka så är det nog lättare att få det från barnhemmet...
    Skämt åsido, en plan låter bra!

Tycker också att uttrycket svårmor är bra, men har inte själv någon praktisk nytta av det eftersom min svärmor är super.

Nej, nu har jag nog vilat mig tillräckligt länge. Saknar min vikarie... Gjorde några faranden fram och tillbaka till litet olika ställen och blev TRÖTT Har jag blivit totalt slapp under den dryga veckan som jag kunnat skicka honom att hämta grejer i skrivaren osv, följa förvirrade besökande människor till rätt kontor osv...? Tur att han är tillbaka imorgon.

• passionsblomman

Hello girls. Nu är min ammma här, så det blir inte BT-priorietet nu de närmsata dagarna. Kanske på kvällen , för hon är inte nattuggla som jag...

Jag vet inte alls hur de gör med procenter hit och dit och om det kanske generellt är lägre på lägenheter än på hus?
    Som sagt valde vi nog en dyr, men det var personen vi följde efter till den firman, för hon är en pärla.

• BrudSommar2006

Ojoj, den lilla tid jag ägnat åt att sova i natt och jobba idag har det skett två bilinköp här, kul!

Min svärmor är jobbig men att gå så långt som till att använda mig av uttrycket svårmor vet jag inte om det känns rätt.

Vad det gäller öron på overaller vet jag inte om jag är varken för eller emot, tror inte att jag har något emot det faktiskt. Iris skulle älska om bebisen hade en sådan i alla fall, det är jag rätt säker på!

Inatt kom Iris in till oss vid fyra med kudden i handen och ville sova hos oss, eller ja hos mig då, pappa är som vanligt inte särskilt populär. Så låg vi och kramades ett tag och så tror jag att hon i alla fall slumrade till även fast hon bökade mycket fram och tillbaka. Sedan märker jag att hon håller på och tar av sig pyamasbyxorna, hon får hålla på ett bra tag innan hon får av sig dem. När hon är klar sätter hon sig upp i sängen - "Mina byxor är borta! Någon har TAGIT mina byxor!". Sedan letar hon reda på dem i sängen och börjar försöka ta på dem igen och jag får inte hjälpa henne. Hon lyckas aldrig och till sist blir maken så irriterad av att hon är så stökig så han reser sig upp och säger åt henne att hon antingen får lägga sig och sova utan byxor eller låta oss hjälpa henne men då lyckas hon sprattla till och få in tån i ögat på honom så han blir riktigt rasande och bär tillbaka henne in till sig igen! Sedan somnar hon faktiskt om när jag fått sätta på henne byxorna efter att ha varit jätteledsen en stund och velat kramas förlåt och är så klart jättetrött när det är dags att gå upp, suck.

• snaily

Min svärmor undertecknar mail och brev till mig med "besvärsmor" Fast vi träffas så sällan så hon är inte till särskilt stort besvär.

*jobbar vidare*

• Ore

BS: Jag får ganska ofta känslan av att det inte kan vara lätt att vara Iris. Hon verkar vilja så mycket och tycka så mycket, mer än hon klarar av på långa vägar... Och så blir hon så ledsen och besviken när saker inte blir som hon vill, vilket de sällan blir eftersom hon inte riktigt kan bestämma sig för vad hon faktiskt vill...

Inte roligt för er heller, förstås, ni blir ju meddragna i all hennes beslutsångest och vånda och besvikelse...

• Telis

Ore, det låter som en klockren analys av Iris (säger jag utan att veta ett dugg om Iris egentligen). Det är precis det intryck man får. Stackars liten, det kan inte vara så lätt med så mycket viljor och känslor i kroppen.

Nu har vi iallafall bestämt oss för mäklare. Puh, vad skönt.

• Telis

Lappis, den första länken funkade inte för mig men det andra huset var fint. Vilka fina tapeter dom hade valt överallt! Och vitt mexitegel från 70-talet, det är som att flyttas tillbaka till barndomshemmet.

• Lapinette

Telis - den första länken är den du redan har sett på Pukslagargatan. Fattar inte varför länkten inte funkar?

• nennesjuttioåtta

oooh lappis, köp hus nummer två så kan jag hälsa på dig när jag hälsar på en annan.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor