• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Nu har jag ringt min husläkarmottagning och beställt telefontid tills i eftermiddag, lika bra att fråga om vaccinet i alla fall.

Fick just höra att mina föräldrar ligger sjuka i halsont och feber nere på Öland, vi träffades ju i lördags så nu får jag hoppas att inte vi också blir sjuka.

På lördag ska vi vara barnvakter till Iris lilla kusin, får se hur det går, vi har ju egentligen inte umgåtts så mycket med henne och hon är väldigt mammig annars.

Nästa vecka ska maken till Norge på konferens, suck, jag tycker att det är jobbigt att han är borta så mycket den här graviditeten så att jag blir ensam med Iris så mycket hela tiden.

• fru AM

Och Frejis: Bumsis har en overall att hämta här om hon vill. Ljusrosa med bruna detaljer, stl 62

• viktualia

Tack alla goingar för brunchsällskapet igår!! Ni är verkligen viktiga i min värld! *megakram*

Själv råkade jag ut för lite tågförsening på vägen hem och kom hem en dryg timme senare än beräknat. Vaknade med tröttsam förkylning och håller mig i sjuksängen idag.. Blärk!

September - grattis till plusset och tummarna hålls för att det ska gå bra!!

Spottar i taket - vi satte in sådana minivarianter som inte krävde mer än 10 cm fri luft ovanför. Här finns tips: www.bauhaus.se/fileadmin/mounts/se/documents/tips/Installera_spots.pdf Däremot hittade jag inte nån info om spottarna vi köpte.. men de ser ut ungefär som IKEAs www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50115782

• BrudSommar2006

Jag vet egntligen inte vad jag pratar om men tänk på att välja spottar som det går att få tag på nu när alla gamla glödlampor håller på att försvinna. Själva måste vi nu börja bunkra både till vår kristallkrona och till våra spottar i badrummet som jag tror att vi har led-lampor till.

• Ore

September: GRATTIS till plus! Hoppas att det är starten på en ny plusvåg, precis som du sa

Frejis: Redan tänder hos lilla bumsis??? Hon verkar vara brådmogen...

Spotlights har jag kollat en del på, mest för belysning under köksskåpen och där har jag bestämt mig för LED-ljus. I taket känns nog halogenspottar bättre, men det blir rätt varmt kring dem så det är bäst att se till att alla säkerhetsavstånd m.m. följs. Men har ni lös isolering på taket, så ska det nog vara möjligt att sätta in spottar utan att behöva sänka hela taket, men ta det med en elfirma så får du nog bra tips

Angående vaccinering så har jag börjat svänga, tror jag ska ta vaccinet ändå.

• Snorkfröken77

Tack för all input om spottar, vi har diskuterat lite löst via msn och det blir nog både lite sänkt tak och hinkar för att vara extra säker pga av brandrisken.

• fru AM

BS: oj hade inte tänkt på att bunkra lampor till kristallkronan!!! Tack för tipset!

Nu går jag kanske emot konsensusharmonin här på tråden - men:
    Apropå vaccination så tänkte JAG som så att som en god samhällsmedborgare så borde väl alla som får ta den ta den ... för att inte smitta någon annan (i riskgruppen) ellar andra, punkt. Om alla får eländet samtidigt så slås ju samhället ut, brandmän, sjukvårdspersonal, räddningspersonal kan ju bli sjuka samtidigt. Trodde jag var hela idén med vaccinationen... En solidaritetshandling kanske man kan kalla det.

Får jag fråga varför ni som INTE vill ta vaccinationen inte vill?

• gosnosen

Smygläsaren vågar sig in...

Vill börja med att gratulera Freijs till att Bumsis äntligen är här! Låter som en lite dramatisk start, vilket man hade önskat er att slippa med tanke på din inte alltför enkla graviditet. Men nu är hon här iallafall, hoppas att hon mår bättre nu!

Grattis september till överraskande plus! Håller verkligen tummarna för att det är startskottet på en ny plusvåg!

Fina Nenne - det gjorde verkligen ont i hjärtat att läsa om att IVF:en inte fungerade den här gången! Förstår känslan av att vara på botten, men på något sätt hittar man upp igen. Det gäller att ni inte tappar bort varandra i detta utan bär sorgen tillsammans. Det blir mycket enklare så! Stor kram och jag håller tummarna för att någon av eskimåerna visar sig vara en Nenne-bebis!

Grattis till husköp Telis! Har inte riktigt följt med i vilken del av stan ni ska flytta till? Såg dock att det var någon diskussion om att det var långt till Nacka... Det kan jag hålla med om till viss del, man får bosätta sig på rätt sida om Skurubron bara så är det inga problem!

Ang. förra veckans väskdiskussion. Jag köpte min chokladbruna Bayswater förra sommaren i USA (bra dollarkurs gjorde att den blev en dryg tusenlapp billigare där än hemma). Är nu på jakt efter en mindre väska, gärna axelrems-variant. Har hittat ett Mullbär som är fin, men om någon har någon annan idé mottas det tacksamt.

Spottar - vi har satt spotlights från Hide a lite både i badrummet för tre år sedan och i köket i somras (variant 1201 under skåpen och variant 1205 i taken). De krävde inte särskilt mycket luft ovanför så vi har nog klarat oss undan med att sänka taket ca 5 cm.

Ego - i slutet av oktober är det dags för ÄD. Stoppar huvudet i sanden och försöker att inte hoppas alls. Vi känner oss båda väldigt coola för tillfället, men det kommer väl att ändras när det närmar sig. Telis, du frågade för ett tag sedan om jag fortfarande kände mig tveksam. Ja, det gör jag väl till viss del... Det är så mycket som ställs på sin spets när man hamnar i den situation vi har gjort. Men det är självklart en möjlighet som vi ska ge en ordentlig chans. Just nu känns det som att jag längtar "lite lagom" efter en bebis. Jag är väl också fortfarande lite orolig över att jag inte ska känna att det är "mitt" barn, men det är jag samtidigt övertygad om kommer att gå över om det där förbenade plusset skulle visa sig på stickan någon gång. Då kommer man nog att vara överlycklig ändå!

Finns massor som vanligt att kommentera, nöjer mig så här för nu! Stora kramar till er alla!

• FruCicci

men September, fy så ROLIGT jag önskar massa lycka till och super grattis

hej hopp o tack för brunchen!
    så himla trevligt
    Jag spelade fotboll i kjol och stövlar i regniga parken minst en timme efter brunchen, sen åkte jag hiss ett 10 tal gånger också (Victors favvo sysselsättning nu)... så jag förbrände nog mina 2 våfflor rätt snabbt

Nu måste jag ut och köpa dop present till min brors son....
    Sen ska jag till banken, jag köpte 50 investor A till Victor och kom på att Skorpan inte fått någgo... och sen ska jag nog köpa lite till brorsonen Arvid med
    Plus en massa andra ärenden.... sen hämta dagis 15, tiden går trots att man är mamma ledig!

Frejjan, kan vi inte ta en kaffe lite snabbt i veckan?? Jag vill se bumsis!

Vänner kommer ner på torsdag! Då ska jag gå klappa fina magen! Hoppas jag?!
    Grattis till RUL

nu ska jag dra

Lappis du verkar iaf må hyffsat nu efter allt vin

kramar till er alla

Telis, jag hade råmjölk i slutet av grav med Victor, kommer inte ihåg att jag svimmade av upptäckten, men hur som är det väldigt normalt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor