• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Snorkfröken77

AM - Är helt inne på din linje, jag skiter i om jag blir sjuk, men jag vill inte smitta andra som är i riskgrupper. Sen jobbar jag med sådant som det vore jättedåligt om min avdelning blev utslagen samtidigt, det vill jag inte ens tänka på.

Gosnosen - Vad för slags väska ungefär hade du tänkt dig? Klassisk stil som Bays eller mer avslappnad?
    spännande med ÄD, hoppas verkligen att det går vägen. Jag tror du kommer växa med uppgiften som man säger!
    Måste kolla upp hide a lite!

• snaily

(Med plusvirus alltså.) Mobilsurfar, lite segt... Nenne - vinkevink alldeles strax! Skulle vara så kul att stanna och säga hej nån gång då jag passerar, nästa resa kanske! *vinkar och tutar*

• Fru E

September-vilken rolig överraskning Grattis!

Gosnosen-jag tror att när ni nu lyckas med ÄD så kommer barnet ändå att kännas som ert . Banden kommer nog att stärkas under de nio månader som den lill* finns i din mage.

Imorgon kommer fabror gyn tillbaka från sin semester och ringer då förhoppningsvis upp så maken och jag kan boka in vårt första möte i december. Har även fått en tid för de prover som är kvar att ta nu i slutet av oktober. Känns rätt så bra nu med alla ivf tankar och även maken börjar "vänja" sig. En liten fråga som gnager mig är "ska vi inte försöka lite till själva, det kanske tar sig om ett par månader". Kring jul kommer vi att ha försökt (sen ÄL kom i gång) 1 1/2 år men räknar jag sen pillerstopp så är det 2 år i februari.....

Frejis-hoppas att Bumsisbebis blir av med de otäcka blåsorna snart!

• Fru E

*ställer mig först i kön till plusvågen tillsammans med Snaily*

• start september

"Viftar plusvirus omkring mig"

Angående vaccinering: Själv tvekar jag inte ett skvatt, det är en solidaritetshandling som AM skrev. Och jag vill skydda min ovaccinerade ettåring. Men plötsligt kändes det tveksamt som nygravid - att ta vaccin de där första skälvande veckorna? Jag har ju inte haft tid att fundera eftersom jag inte trodde jag skulle vara berörd. Men det kommer nog bli spruta redan nästa vecka enligt MVC isådall och då är det ju inte mycket tid att tänka.

BS, på vårdguiden ska du kunna titta på ditt MVC och då ska det finnas en bild på en spruta som visar när de fått in vaccinet.

• MSW

Loggar snabbt innan för att säga grattis till September!!!

Hoppas så att det ska gå bra, och att du nu startat en plusvåg, som inkludera alla som jagar det där jävla plusset!

Vaccineringen känner jag mig lite lagom tveksam till.. Lite pga att jag på sätt och vis hellre får den innan jag tar bort mjälten (inte för att det ska spela någon roll, men tänker att alla infektioner man får innan den försvinner är bra)! Men jag vet inte alls hur jag ska göra..

Nu drar jag igen!

Puss på er!

• Lapinette

Vad spännande gosnosen att det närmar sig!

Själv fick jag hicka i fredags (och inte pga skumpan) då vi fick ett mail utsänt gällande adoptionskursen. Det stod att vi skulle gå tisdagkvällar istället för måndag som damen jag pratat med tidigare sagt. Just tisdagar vet vi redan att vi inte kan 2 av dessa 7 gånger (och mer får man inte vara borta). Ringde upp trots att klockan var över 17.00 och hon var kvar. Det hade blivit fel *drog en lättnadssuck*. Ska nu läsa igenom en lunta på nästan 100 sidor inför kursen.

Usch, sitter här totalt rödgråten. Har nu äntligen sansat mig men inte blev det bättre av att skypa med brorsan som t o m åkte hem från jobbet (han satt där med solbrillor) och sen titta på FB på de kort han lagt upp på den lilla kaninen. Attans vad blödig man är!

• Mrs  B

Ore
    Jag kämpar på så gott det går med skolan. Vill ju gärna få mina poäng så jag kan söka fler jobb så det gäller att hålla motivationen uppe men LÄTT är det inte. Tur att jag är så envis som jag är.....

Snaily
    Tack för hejaropen, det behövs.....

September
    Stort grattis till plusset!!!!
    Vilken överraskning!!!!

Frejis
    Tänder redan????? Oj då.....

• Mrs  B

Lappis
    Vad tråkigt med kaninen!!!

BS
    Kommer man bara in i sina rutiner så går det bra att vara själv med barnen, men å andra sidan vet jag inget annat.

Vickan
    Krya på dig!!!!

Vaccinet
    Ringde bvc idag för att fråga om Max hinner få sprutan innan vi åker på vår resa och det visade sig att han antagligen är inbokad v 43. Sen har vi 2 veckor till godo innan resan.
    Malte är ju under 3 så det blir ingen spruta för honom.
    Själv hinner jag troligen inte få min spruta innan jag åker men det lutar iaf åt att jag ska ta den.
    Men vet en hel del (hela familjer) som ska avstå.......
    Svårt det där...????

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor