• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

EA & Snorkis, kramar på er! Köer och väntetider är för j*vla tråkiga.

• Fru E

Jag tycker ändå att "vår" gyn har varit snäll och förstående mot oss eftersom vi fick göra alla prover väldigt tidigt (innan ett år). Sen frågade han nu om jag ville ha mer Pergo (har 2 doser kvar) samt om jag ville ta blodprov på dag 21 för att se om jag har ÄL utan att äta Pergo vilket ändå är "omtänksamt". Inte hans fel att 2 års regeln finns även om det är lika surt för oss ändå. Ska ringa lite efter jul och säga att mensen kommit så han kan skicka remissen så vinner vi lite tid...

• Fru E

*lunchdags och sedan lite tröstegodis som egentligen inte är bra*

• viktualia

EA - bra att du påminde mig om att det är lunchdags... och tur att jag hade en matlåda kvar i frysen... är alldeles för seg för att laga mat..

• fru AM

Någon härinne som vill ha en tupp eller flera? Vackra väluppfostrade hedemoratuppar från god familj bortskänkes snarast.

• fru AM

Passonsblomman borde väl vilja ha en tupp? Kan ju bo i ett av alla fina rummen i nya huset? Hallå - PB!!!? Tuppar bortskänkes!

• Lapinette

Nej, ska inte ha några husdjur ... klarar inte av när de dör !

• snaily

EA
    Såhär har jag fattat det men är inte hundra på att det stämmer - vår kommun erbjuder bidrag till barnlösa par eftersom kommunen har (citerar) ett negativt födelsenetto. (Ibland är det bra att bo i obygden!) Då går man inte via landstinget alls, utan det är som om man gör ivf privat, men betalar med bidraget från kommunen - TROR jag. Hoppas som sagt få lite klarhet i det på torsdag.

*jobbar vidare*

• snaily

Korven vill säkert ha en egen tupp, men hans matte och husse vill inte

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor