• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • start september

Insåg att jag glömt av att hitta på en liten present till maken inför stundande bröllopsdag. Han känns verkligen värd något, men nu har jag idétorka. Upplevelser kan vara bra - men just nu vill han mest ha tid hemma med lilla tjejen vet jag.

Någon som har någon idé?

• Liten med Mindre

September -

badbomber
    fin middag hemma
    organisera en mysig familjepicknick
    ...

klurigt

• Tinga

Nenne ? svärfar och makens bröder har också varit ganska involverade i renoveringen, åtminstone på helgerna, så vi har inte gjort allt själva. Praktiskt med en händig svärfar. När han för några år sen konstaterat att ingen av sönerna kommer att bli hantverkare sade han att ?jaja, då får jag väl bygga hus åt er?. Han älskar nämligen att få hålla på med sådana här projekt, så vi mer eller mindre gör honom en tjänst som låter honom vara med.

Izzie ? Piff inhalerar Pulmicort redan, så på den fronten är vi väl försedda. Men han fick en hostdämpande och slemlösande medicin för ett tag sen, Mollipect, som inte alls jälper, så jag hoppas att det finns någon annan medicin i den vägen att prova.

Vad goda efterrätterna lät, som ni bjöd på, men fy vilka trista gäster. Så oförskämt att inte hålla sig till samtalsämnen som ni alla kunde delta i. När man är ett så litet sällskap som sex personer kan man ju inte bara utesluta två av dem.

PB ? usch, vilka jobbiga dagar du haft, men nu ser du ju snart slutet på dem och att packa upp är MYCKET roligare än att packa ner. Trist förresten att det inte ville sig med inseminationen den här gången heller. Kram!

Snorkis ? vad skönt med en gyntid så snart!

Lappis ? kul med shopping! Om du har den här kappan också i nio år, så är den ju väl värd sitt pris, även om den var dyr. Och har du den inte så länge så har du förtjänat den ändå.

Telis ? krya på dig! Att vara sjuk är aldrig kul, men ännu värre på semestern.

I eftermiddag åker Piff & Puff och jag till mina föräldrar, tills på torsdag, för att slippa vara i renoveringsröran ett par dagar. Ska bli jätteskönt!

• Liten med Mindre

Hej hej Frejis!
    Det känns verkligen som om tiden segar sig fram för dig - och då kan vi ju gissa hur det känns för dig!

Snart snart snart! Har ni fått allt på plats hemma? Är mormor installerad och frysen fylld? Garderober röjda?

Tinga - ha det så skönt hos föräldrarna. Hoppas du får lite sovmorgon!

• Fru E

Tinga-skönt att komma bort lite från röran och kanske få lite avlastning med Piff & Puff så du kan bara "vara"

PB-andas andas andas och glöm inte att ni snart har ert drömhus!!!

• fru AM

September: hur länge har ni varit gifta? Jag har hittills givit bröllopsdagspresenter efter temat "bröllopsdagsmaterial": www.evaw.se/Brollopsdagar.htm
    I år var det papper - därför fick han en bok (av speciell karaktär)

Tjoho jag hittade en svart badmössa för 29kr. I silikon. JAg längtar tills jag skall uppträda publikt med den på. NOT.

Liten: Var självisk och okvinnlig och bry dig inte om kollegan ... är mitt kanske moraliskt inkorrekta råd (inte många män skulle låta bli att vilja ha en tjänst till förmån för någon annan). Usch - är jag en dålig människa?

• gosnosen

*smyger in på arbetstid fastän jag inte får*

Nenne WOW - 18 ägg!!! Hoppas att iallafall hälften blir toppembryon! Då har ni ju hela familjen klar på en gång. Vilken skörd...

• fru AM

Oh ja glömde ropa galet mycket grattis till Nennes vansinnigt många ägg!!! Grattis!!!

• Liten med Mindre

AM - jag vill ha jobbet åt mig själv - men få ha kollegan kvar att lära mig av och diskutera med.

Å andra sidan brukar alla trevliga rumskollegor/bänkgrannar jag har får sluta i detta företag...

AM - du skulle sett min tjusiga badmössa jag skaffade i Geneve, full med små blåsor med luft i. Tantvarning av hög faktor. Köpte en betydligt enklare och finare på simhallen hemma sen.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor