• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

En helt annan fråga - till er med barn. Hur länge låter ni era skruttar gå utan att göra nr 2?

Mindre har hållit sig sen i fredags, och nu börjar det bli lite långdraget, plus att gaserna är tröga och kniper i magen.
    Igår fick hon plommon, och välling gjort på linfrövatten imorse. Fortfarande inget.

Att jag rådfrågar är för att min mor tycker vi varit för snabba med att ge microlax tidigare, fast det oftast hjälper. Men vi kanske bara oroar oss i onödan. Magen kommer igång när den är redo - eller??

• Liten med Mindre

Nenne - men det är i alla fall 8 i korgen just nu! Inte sörja spilld mjölk när halva paketet är kvar!

• Fru E

Men Nenne 8 befruktade ägg är väl jättebra!!??!!
    Vat ni hur många de stoppar i frysen?

• fru AM

Nenne: 8 befruktade det är ju superbra!!! Puss på äggen!

Oupsie: Bra present - tårtspade (det är mitt presenttips Hektor fick tyvärr ingen tårtspade). Tycker inte den behöver matcha ngn serie utan kan vara helt "egen".

EA: har inte så bra tips på hur du kan hantera att din kompis får barn tyvärr ... Har inte varit i den sitsen. Men något du skulle kunna fokusera på är hur mycket "egentid" du och maken har nu. När ni väl får barn kommer det aldrig bli detsamma mer. Därmed inte sagt att det blir sämre - men ANNORLUNDA. Njut av era sovmorgnar på helgerna - att ha möjligheten att spontant resa iväg, osv. (DET är ju något jag ibland är deppig för - att jag och maken inte hann få så mycket tid "ensamma". Vi träffades för sent och strulade för mycket i början av relationen, helt enkelt)

• Fru E

Ore-jag sa aldrig att mina känslor är logiska

Nä skämt åsido är det klart att jag kommer att vara avundsjuk eftersom hon har något som jag vill ha och fick det utan att vilja. Men det är bara avundssjukskänslorna som talar, vi är fortfarande lika bra vänner och kommer att vara.
    Tror inte att jag kommer att deppa ner mig så mycket utan mer bara "tillåta" mig att vara avundsjuk.

Nog tjatat om detta

Oupsie-projekt har jag redan! Motorcykelkörkort! Men det hindrar inte känslorna från att komma.....

• fru AM

Andra bra doppresenter (taget ur Hektors presentskörd) är tex: ostronkniv, cigarrsnoppare, snapsglas (fast Hektors var av keramik med silverinsida - som snapsmuggar, jättesnygga)

• Lapinette

nenne - super!!! Håller tummarna!!!

• Fru E

AM-jag och maken har varit tillsammans i 11 år så egentid har vi haft gott om men visst njuter vi av att kunna göra saker spontant. Samtidigt är vi redo att ta nästa steg men men

• Lapinette

EA - jag hoppas det kommer förr eller senare! Förstår din frustration. Hoppas dock att du i slutänden kan känna lycka för din väninna. Det är jobbigt om du kommer att förlora kompisar utmed vägen. KRAM

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor