• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Nenne, tycker 8 låter alldeles lysande!!

MSW, hoppas att humöret vänder snart!

Ego- sitter o jobbar hemmavid med fantastisk musik på höööögt i lurarna. Ibland krävs det inte mer än så för att man ska må tipp-topp!

• Ore

Grattis till 8 befruktade ägg, Nenne! Fortsätter knipa tummarna hårt som attan i hopp om att det ska bli ett guldägg tillbaka till dig, och helst några frysisar också

Stackars lilla Mindre, inte heller förstår man ju vid den åldern att det kunde gjort mer ont om man väntat

Hoppas att alla ni krassliga kryar på er snart...

Telis: Var Novalucol gott på allvar? I så fall ska jag köpa det, för jag har grym halsbränna. Losec Mups funkar bra, men ska inte användas för många dagar i sträck så det vore bra att ha något att varva med.

Ego: Har träffat trädgårdsarkitekten idag, verkar riktigt lovande. Ska bli skoj att se vad hon kan hitta på...

• snaily

Nenne - hurra för de 8 befruktade, det är ju toppenbra! Men dragskåp låter lite dragigt och kallt för de små stackarna? Värmeskåp?
    Lördag är väl en strålande dag för "ägg-i-ploppning" för då fyller jag nästan-tant (5 år innan skräcködla). Fast vet inte om man ska fira eller gråta?
    Coolt med klickerkatt! Är det frolic som funkar bäst även på henne?

Telis
    Hej igen! Men fasen för att vara sjuk på semestern! Krya på dig!

PB
    Har flytten gått på riktigt idag? Nej nu ska ni såklart aldrig mer behöva flytta, inte från det drömhuset!

Oupsie
    Får kanske överväga flytt ner till "din" klinik så småningom... fast extra jobbigt om alla kollegor blir gravida och man själv inte kan. Jag kanske är immun mot smittan menar jag

EA
    Bra att du pratat av dig ordentligt med kompisen, det behövs ibland! Skaffa valp är mitt tips för att lindra avundsjukan I somras när vi träffade makens kompisar som hade en nyföding så kändes det såå skönt att ha Korven i knät att gulla med! Inte en bebis men så nära man kan komma

Skickar kramar till Cicci, MSW och alla som kan behöva - inklusive mig själv då kanske som är nere i en liten deppsvacka.

Massor att göra på jobbet just nu. Vet inte hur det ska bli när vi blir en mindre. Idag blev det bestämt att hon jobbar 2,5 månad till.

Igår kväll var vi på valpkurs, det var jätteskoj! Korven var superduktig på allt utom på att gå fint i koppel med 10 andra tokiga valpar runtomkring sig - inte så konstigt kanske.

• snaily

Mer ego
    Imorgon ska maken på en anställningsintervju. "Bara" ett säsongsjobb, så även om han får det innebär det inte att vi sitter fast här för evigt (nu när jag just börjat fundera på flytt och jobbyte menar jag).

• fru AM

Men det var väl bra Snaily! Att makens ev nya jobb inte hindrar en ev flytt!
    Grattis i förskott på "nästan-tant"-dagen då

• BrudSommar2006

Nenne, åtta befruktade låter väl bra. Nu håller vi tummarna för att de håller sig riktigt varma och på gott humör till på lördag!

AM, Iris och Siri är nog lite mycket för min del! Just när jag börjat vänja mig vid tanken på Ida kommer jag på att det inte låter så bra på engelska vilket är viktigt för oss.

Snigeln, vi skulle jättegärna ha hund igen men dels är det långt till närmsta hunddagis härifrån och det känns stressigt nog bara att lämna och hämta Iris på dagis, dels har vi inte riktigt 2 500 kr i månaden att lägga på hunddagis just nu, det är så mycket annat man vill lägga pengarna på i så fall.

• snaily

BS
    Förstår absolut att ni inte kan/vill skaffa hund om den måste vara på hunddagis! Det är säkert en jättebra lösning för många men själv tror jag inte jag skulle ha hund om jag inte kunde ha med den på jobbet.
    (Lite förvirrad bara - har jag skrivit att jag tycker ni borde skaffa hund? Mer än att jag gör hundreklam i största allmänhet hela tiden förstås... )

AM, tack!

• kängu

BS, kastar ut lite förslag i min jobbpaus (enbart baserat på namn jag tycker är fina, som funkar på engelska & som passar ihop med Iris): Matilda, Ella, Lily, Julia, Maja... mer kommer jag inte på just nu

• Telis

Ore, ja jag tyckte faktiskt att tuggtabletterna (med mintsmak) var riktigt goda. Fast det kan ju hända att man tröttnar på dom om man måste äta dom för ofta?

Snaily, jag håller tummarna för din man på intervjun imorgon, hoppas att han får det!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor