• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Nenne, ja, nog vore hundra stycket frysisar bra att ha!

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2009-09-15 16:37:42 följande:
    Nenne, ja, nog vore hundra stycket frysisar bra att ha!
    frågan är om man inte skulle känna sig dum som inte använde allihop sen.
  • nennesjuttioåtta

EA
    menar du mitt sista inlägg, eller?

• Lapinette

nenne - det räcker ju med att det finns ett vinnarägg kvar i slutet ... säger tanten som gjorde av med 8 frysisar i juni .

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2009-09-15 16:38:15 följande:
    köp jeepen.
    Ja, om tänk om man hade kunnat göra det.

Får fundera lite på doppresent, ingen brådska än.

Nehe, nu måste jag ut med hunden. Trevlig kväll allihopa .
  • Lapinette

På tal om att vara bitter i den här barnverkstan så kunde jag inte klara av att ha en nyanserat samtal med min väninna i torsdags. Hon har passerat 40, träffat en karl och vill nu försöka. Önskar jag bara kunde säga "Lycka till", le och sen tro att det här fixar sig. Nej, nej, jag var såååå jäkla negativ och förvarnade henne om både det ena och det andra. Skulle inte förvåna mig om det sedan tar på första försöket.

• Frejis

EA & Lappis ? A M kan Snittet är planerat till den 30 september och magen är minst sagt omfattande.

Liten ? jaha, så det är en kille som konkurrerar med dig om tjänsten? Vad jag undrar över är varför han vill att ni två ska dela på tjänsten och vad han i så fall har att vinna på det.

Vi är annars inte så föredömliga när det gäller praktiska förberedelser: en evig röra i garderoberna, väskan inte packad, Bumsissäng & babyskydd står kvar i sitt ursprungliga paket, mormor ej installerad? det blir hon först nästa vecka och vi får kanske en anledning att fixa till lite här hemma Frysen är dock fylld sedan tidigare, med matvaror som ingen vill eller orkar tillaga

Gosnosen ? spännande med ÄD. Hur många försök får ni?
    Grattis till de åtta befruktade Nennelainen vilken skörd

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor