• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

godkväll goingar,

Fy, så otroligt hemskt detta med Victory Insåg ganska snabbt vad det rörde sig om & började fundera på om hennes make hade varit sjuk eller ngt (dvs, ngt som man i så fall borde minnas), men sen när jag backade till tråden före, precis som Vickan gjorde, så insåg jag att det var som en blixt från klar himmel. Usch, så fruktansvärt när unga människor rycks bort.
    TUR att jag inte jobbat idag, för då hade jag säkert läst det på jobbet & då hade tårarna garanterat kommit.

Vänner - en jättekram till dig som kämpar på & mår kasst. Hoppas så att det snart ska ge med sig. Hur länge mådde du kasst med prinsen?
    Tack för tipset om modellera, det ska jag införskaffa!

PB - vilken gullig son du har som är så rar mot dig! Hur gammal är det nu han är? Åtta? Sådan mor, sådan son

Izzie - kan bara hålla med föregående talare - vilka oartiga gäster ni hade till efterrätten Förstår att ni tappade festsuget pga dem

Nenne - grattis till de åtta äggen!

Cicci - kraaam om du läser här

Tinga - kul att renoveringen går framåt! Vi ska till Österlen i början av okt, kanske kan kika förbi en sväng hos er på vägen dit eller hem?!

Oupsie - snygg GJ-tårtspade!!

Mugggles - Landskrona - jag är ledsen, men jag går bet, vet inte vilken firma det är som håller till där?
    Vet bara att man kan åka båt till Ven därifrån

Kängu - vad kul att du är en kjol-klänningstjej! Jag är väldigt mkt kjolmänniska i perioder, fast just nu är det mest jeans!

BS - jag kanske är seg i skallen, men varför blir Ida dumt på engelska? Gillar både Ida & Siri!

AM - jag lägger din adventskalender-länk på minnet! Blev sugen på att ha ngt sådant höstpyssel! Adventskalendrar älskade jag ju som liten! Förutom "riktiga" (typ Scouternas & att ICA alltid hade en), så tillverkade brorsan & jag egna & bytte med varann! ..och min syster sydde en till mig, vill jag minnas!

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    ÄNTLIGEN har jag tid att inte bara läsa utan även skriva här. Trevligt!

Pompommar och skrker GRATTIS för full hals till Nenne i flera minuter eller... ja varför inte i flera timmar1. Fy fasbian vad roligt med alla ägg. Nu håller jag stenhårda tummar och tår att ALLA blir toppenembryon och att det på lördag blir ett in i musen och resten i frysen. GUUUUUUD vad roligt!!!!
    Och att 3 blev befruktade utan hjälp är vel superbra! Violken dunderkur makens spermier verkar ha fått. HÄRLIGT!!!! mer zink och firre fett åt folket!

Jag var sååååå hjärtans glad över detta tills jag lästa och victory
    men fy faaaaaaaan
    inte kan man vel bara dö så där det får bara inte vara sant. Shit jag vet inte vad jag ska skriva... det är liksom helt ofattbart. fy faaaaaaaaan.

Hur går man vidare efter det ???

Och hur går man vidare i detta inlägg eftr det? känns futtigt.

harkel

Nåja.... går vel vidare genom att prata om... mig

nån frågade om hur hårfärgen blev

ha ha ha
    vad ska jag svara på det

OVANT! kanske inte så snyggt....

hade ju svart hår i säkert 10 år, men kom ändå inte ihåg att det var så HÄR det såg ut. Så skarpt på nåt sätt. Nåja lite kul ändå. Gillar att vara mörk dock, var för rött förra gången.

KOmmer att undra hur alla vår svarthåring page har det. Även fast hon ju nuförtiden inte är svarthårig så förknippar jag henne fortfarande med det. Saknar henne. Vickan du som verkar ha lite kontakt emd henne. Skicka em kram från mig.

Lappis tror jag det var som undrade över hur det går med mina psykologer och om jag träffar dom fortfarande. Svaret är ja det gör jag. Jag träffar båda en gång i veckan,. så det är ett fasligt springande hos psykologen för mig. Men jag gillar det. Känns som jag är på väg iallafall. Det tråkiga är att psykologen som jag fick genom bvc komemr jag förmodligen bara att få träffa så där en 5 gånger till trist då hon är bäst. Med den andra jobbar vi på utvärderingar för att få börja psykoterapi.
    Så det går sakta men säkert.
    Mår också sakta men säkert bättre. HURRA!!!!

Blev otroligt glad över ditt lycko inlgg lappis. SÅÅÅÅÅÅÅÅ härligt att läsa. Såna "aha# känslor borde komma oftare i livet.

Och angående att älska ett adopterat barn lika mycket som ett bioplogiskt så anser jag det vara SJÄLVKLART att man gör det.

Litenresten: Läste om mindres förstoppningar som verkar komma ibland. Vad beror det på? vet ni det. Känns som om det kanske kan vara nåt i kosten om det nu komemr lite då och då. Stackars lilla tjej. Hoppas du får jobbet förresten. Förstår att det börjar kännas konstigt att dälja graviditeten och hålla god min ju längre tiden går.

Telis: Härligt med semester! Hoppas verkligen inte du har grisarna. Kan lugna dig med att det går nån slags förkylning där man får skit ont i kroppen och huvet och blir mosig men egentligen inte mår värre. Lite lite snuvig kanske, men ingen feber. Jag och flera av mina kompisar däckade av det förra veckan. hmmm vad var det lugnande i detta ... jo att ont i kroppen inte behöver vara grisar

kokosen: HÄRLIGT att höra att det börjar bli bättre!!!! äntligen!!!!! saknarv dig gumman½!!!!

CICCI:

Kängu: uppfattar att du har sovproblem med ru
    tungt, sömn är ju så jävla avgörande för hur man mår och orkar emd allt. Hoppas ni får rätsida på det hela. kram.

PB: låter som om flytt osv tär hårt på dig. Hoppas ni snart kommer i ordning så du kan återhämta dig!

Mugglan: Lät som du hade en skön semester och lycka till emd hela hus kaoset. Vi har ju alltid veta att vi SKA lämna stan och att det inte är så här vi ska bo i framtiden. Men att väl ta steget till att aktivt leta nytt och flytta. Näe det är stort. Hoppas ni hittar ERT ställe snart.

Frejan: Det börjar bli nära nu
    åhhhhhhh
    avundsjuk och ssååååååå spännande!!!
    Skulle vara kul att träfafs en gång till inna bumsis kommer så jag får klappa på din underbart vackra mage igen.

Hmmmmmm
    kom ju på att det finns massor av gravidmagar här i stockholmstrakten här i tråden nu.
    Kanske kan man få gruppklämma på dom
    och gruppkrama dom som är utan mage

• Fru FruLLan

jag skriver verkligen som en enbent kossa

• Piggelin1

Idag hade alla dagmammorna studiedag, så jag har varit ledig från jobbet & varit med Amanda. Jättemysigt att ha en heldag tillsammans, en helt vanlig vardag! Passade på att hälsa på mina föräldrar över dagen - mysigt! Mamma, Amanda & jag tog bla en promenad i det underbara vädret, härligt!
    Väl tillbaka i Gbg var vi på tvårskalas en liten sväng - de körde lite "drop-in" - trevligt upplägg. Har inte träffat vare sig födelsedagsbarnet eller hennes mamma på länge, så det var skoj att uppdatera lite.

...och inatt blir det första gången jag sover själv i huset, dvs bara Amanda & jag Mannen är iväg med jobbet i två dagar - känns lite konstigt!

Vänner, på tal om att prinsen ville till dagis, när jag hämtade A hos dagmamman i måndags så ville hon inte följa med hem Gott betyg åt dagmamman, & dessutom avgudar A dagmammans två barn (sex resp. tio år) - de kramas så gott på morgonen/em

• FruCicci

smyger in och säger att jag lever... smsade med Vänner idag och bad henne hälsa, sen tänkte jag om och valde att säga hej själv.

jag mår inte så bra, har fruktansvärd ångest. vissa dagar är bättre och vissa är sämre, idag har jag haft en dålig dag.

smyger ut igen

• Piggelin1

Hej frullan! Gott att höra att det känns bra med psykologerna - men trist att du inte får träffa den bästa så många ggr till.

Liten, Amanda har varit förskonad från förstoppningar, har bara hänt ngn enstaka gång hittills, men har hört från flera att det är ganska vanligt. Amanda äter massor av frukt om dagarna & dricker en hel del vatten - gissar att det gör susen för hennes "system".
    Hoppas att det ordnar sig på ditt jobb snart - seg väntan.

• snaily

Hallååå ellerrrr alla i västsverige (Bara jag som kollar Svenska dialektmysterier med Fredrik Lindström?)

BS - ahaaa, då är jag med! Vad var det för hund ni hade?

Vänner
    Jobbigt med din jobbiga chef! Hoppas du mår bättre snart så energin räcker till både jobb och familj! Kram!

Frullan
    Vinkevink! Härligt att du får fortsätta med psykologspringanet, särskilt när du känner att det faktiskt hjälper!
    Jag mailväxlar lite med Page - ska precis skriva ett - så jag kan skicka iväg en hälsning på en gång

Piggelin
    Vilken underbar dagmamma ni verkar ha hittat!

• Piggelin1

Där var du ju, Cicci

Usch vad tråkigt att höra att du mår så dåligt Massa kramar. Kom in & skriv när du orkar, men viktigast är att du tar hand om dig

• snaily

Usch vad jobbigt Cicci! Hemskt att du mår så dåligt! Vet inte vad mer jag kan säga men skickar kramar i stora lass!

• Piggelin1

Heeej Snaily - Fredrik Lindströms program snurrade i bakgrunden här, men såg inte så mkt (förutom inslaget från Feskekörkan & mannen som blev intervjuad precis utanför), min simultankapacitet är inte på topp

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor