• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Frejis

Lappis igen - Jag känner igen den här känslan. Det finns ett par i vår bekantskapskrets som var närmare 40 när de träffades och nu har de två barn. Hon blev gravid direkt båda gångerna

• Lapinette

Min fd kollega som skämtsamt sa att hon skulle fråga mig om råd för de skulle börja försöka blev gravid på första försöket. Hon var faktiskt gravid när hon bad om råd. Förresten, hur i helsike kan någon fråga mig om råd?!!! Mer infertil får man väl leta efter!

• Lapinette

Förresten, ingen träning här idag heller. Ska istället promenera hem och hoppas att jag är fit for fight för lite dance imorgon.

• Lapinette

Och Telis, är inne och tittar på Champoluc igen.

• MSW

Hej alla!

Här är en neredag iadg! Vet inte riktigt varför! Men men! Är väl lämpligt när jag ska prata med kuratorn första gången imorgon!

Stackars victory( fast det låter extremt trivialt att bara skriva så..) Det är sådant man går omkring och är så rädd för att man inte ens vågar tänka att det händer!

Nenne: Nu fan ska de åtta äggen bli grymma! Det är jag säker på!

PB: Hoppas du sov riktigt gott i natt, och att allt känns lite bättre idag! *krama*

AM: Vad har du virkat gallerfilten med för slags garn och för tjocklek? Var inne i garnaffär idag, då jag kommit på att virkning/stickning vore en trevlig sysselsättning på bussen! (funkar inte riktigt bra att läsa nämligen.. Mår lite illa..)

och så fortsätter jag på handarbetsspåret, skulle vilja brodera en adventskalender (såna med ringar som man hänger små paket i), någon som vet var man kan hitta relativt lätta och relativt billiga sådan? (gärna nätet)

Pussar och kramar till alla!

• Telis

Lappis, det gör du rätt i! (Både ang träningen och Champoluc. )

• Liten med Mindre

Frejis - då får mormor uppgift att laga till maten i frysen då, så att det bara är för dig att värma portioner med en hand!

Montera möbler kan maken din åka hem från bb o göra om han inte får fart innan. Det gjorde mannen min - hem o flytta byråer så att korgen gick in i sovrummet. Sen kom han tillbaka och sov med oss på den hemska britsen på kvällen. (Då hade han hunnit baka kladdkakor till de härliga människorna på förlossningen och bb också) Hjälten!

Ang tjänsten så är det en äldre man, som besitter erfarenhet, pondus och intressen som jag saknar, och jag kompletterar med teori och organisation som inte är hans starka sidor. Han gillar att styra upp och få saker på rätt köl, men underhållet och driften är inte hans grej. Jag lär mig gärna mer av honom, men vet inte hur man bäst löser situationen så att jag får min tjänst och han får fast jobb...

Nåja, ska fundera mig iväg till gymmet snart. Injobbade timmar försvinner i en rasande takt.

Maken "löste" förresten Mindres magproblem med microlax. Stackarn vad hon grät när det skulle ut små bowlingklot. (De var i telefon en stund.) Hoppas det blir bättre nu!

• nennesjuttioåtta

lappis
    jo jag vet, guldägget är det som räknas. Men dina var väl åtminstone silverägg som klarade att frysas ner (men inte tinas). Vi fick ju inget som kvalade in till polarforskare sist.
    och ska jag vara ärlig så blir jag faktiskt inte alls ledsen längre när folk är gravida. Bara förbannad.

• Fru E

Ha en trevlig kväll tjejer!

Ska masa mig iväg och träna power nu, får se hur det går med öm mage och lite halsont....

• nennesjuttioåtta

liten
    stackars mindre med bowlingklot! Hoppas det är rensat i rören för den här gången.

nu ska jag hem och kramas med supersoldaten. Banzaiii!

på er!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor