• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Frejis-*fniss* religösa grejor tror jag ännu mindre på

• Telis

Frejis, jo lite har nog magen växt, ibland tycker jag att man ser att det är en gravidmage men oftast ser jag bara tjock ut.

• Frejis

EA -

Telis - jag tycker att det låter rätt praktiskt. Ska bli spännande att se när gravidmagen kommer att komma fram

Jag vill också vara med på trådens nästa brunch även om det kan bli knepigt med tanke på Bumsisbebis.

Tänker även på Cicci - hoppas att allting är bra med dig.

• Fru E

Frejis-hur känns det nu med magen och allt? Visst är det ca 2 veckor kvar till snittet nu?

• fru AM

Hej alla! Såg Cicci på dagisgården igår! Hon såg söt och glad ut som vanligt men vi hann inte prata...

• Lapinette

AM - eller ska vi kalla dig spionen? Bra jobbat!

• Lapinette

Frejis - när var det planerat för kejsarsnitt (sorry, mitt minne är skralt)?

• fru AM

Agent AM - det är jag! Nu ska jag ut o se om jag kan lokalisera en badmössa att köpa (måste ha på vattengympan vilken jag ska börja med i veckan). Inte så coolt.
    Frejis snitt tror jag är 30 sept.
    Puss på er!

• Liten med Mindre

Åh vad svårt det blev - min konkurrent om nya tjänsten är min rumskollega, som är trevlig och definitivt inte gör det för titelns skull. Snarare för att han behöver en fast tjänst och har en hel del erfarenhet och pondus att tillföra som jag saknar. Detta kan jag inte neka till, och både han och jag inser, när vi nu kom att prata om det, att vi skulle bli ett ypperligt team om vi fick möjlighet. Kompletterar varandra. Han säger sig dessutom bara vilja ha den 2-3 år för att sen gå vidare.

Allt skulle kunna lösa sig ypperligt ifall vi båda kunde få tjänsten, och det skulle säkert underlättas av ifall jag meddelade företaget om min mage. Men jag vill ju inte rasera mina chanser heller.

SVÅÅÅÅRT!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor