• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

Passionsblomman - jag känner igen känslan ALLTFÖR väl.. har flyttat lite väl många gånger och många av gångerna har jag slitit ända in i kaklet av olika skäl. Usch... blir matt bara vid tanken!

Och är det nån gång i världshistorien som man ska unna sig godis, extra många pussar, sno till sig sömn man inte hinner osv så är det när man mår som du gör nu!

*skickar över en chokladkaka och en portion ork*

• passionsblomman

Ja fy! Just nu skulle jag kunna kasta alla pryttlar som ännu ligger överallt, men det är ju synd att slänga perkulatorn, sonens Nintendo och datorn...tillexempel.

Imorgon ska jag köpa massor av godis att ha i bilen och snart när sambon kommer hem ska jag tvinga honom smörja axeln med liniment.

Gulligast av allt är ändå att när jag satt här på golvet och tjöt kom min sonoch kramade mig allt han kunde, klappade sin mamma lite på ryggen och sa "det kommer att gå bra det här".

Jag har för övrigt också flyttat massor, sisådär en 25 ggr eller så. Jag tycker det är vidrigt och jag tänker aldrig göra om det heller. Så det så.

• start september

Tjoho Nenne - 18 ägg??!!! Underbart!

BS, låter jättebra att du har hjälp av svärisarna. Bra planering att de kom nu, försök få lite hjälp av någon annan nästa vecka också.

• Snorkfröken77

PB - Trist med spisen, vi får hoppas att det bara är en säkring. du får försöka fokusera på ditt fantastiska drömhus när det känns jobbigt! *bamsekram*

Nenne - 18(!) ägg! Vad underbart fantastiskt! Nu håller jag tummarna hårt att alla blir befruktade och delar sig fint!

Fick tid hos en privatprivat gyn på torsdag, kostar 600 (!) för ett besök, så får vi se vad han säger.

Idag har vi lagt beställning på nästan all inredning (inget badkar) i badrummen, det blev 90k! Då har vi fått väldigt bra priser jämfört med listpriserna. Men ändå...så mkt pengar...får lite ångest.

• Snorkfröken77

Oj, jag var visst först. Gomorron tråden!

• Ore

Izzie: Vilken trist avslutning på cykelmiddagen...! Tar ju utan tvekan ner feststämningen rejält... Att folk inte kan uppföra sig bättre, och förstå att man inte hur länge som helst kan ha en konversation där två av sex personer är uteslutna ur samtalet...

PB: KRAM och skönt att allt är klart för avfärd ner mot nya huset. Passa på att ta det litet lugnare när ni väl kommer ner dit, det är inte hela världen om det tar några extra veckor att packa upp kartongerna, det är viktigare att må bra under tiden!

Ego: Jag och pappa är ense om att vi inte ska vara oense i frågan om husbygge... Men jag får ju ändå höra från andra håll (övriga familjen) hur "hemsk" jag är som inte litar på pappa och hans kunskap, senast i förrgår blev jag i princip idiotförklarad av min ena syster i frågan, och kunde med nöd och näppe hindra mig själv från att skrika åt henne när hon orerade om hur oförstående jag är... För hon skulle minsann låtit pappa fixa saker som han ville, han vet ju vad han gör. Ja, men ska jag då tvinga min man att hålla sig undan, när han inte vill det? Är det min och makens hus, eller pappas? Gaaaah, vad trött jag är på detta...

• nennesjuttioåtta

god morgon!
    Vill bara förtydliga att många ägg inte behöver innebära bra ägg. Se på koko, 2 st och båda befruktade och ena i frysen. Förra gången hade jag 14 och bara ett blev ett toppägg och resten kasserades. Så ingenting är klart än. Om någon timme vet vi hur många som klarade natten.

GAH!

Ore
    ååh fy fan vad struligt att sitta klämt emellan!

Snorkis
    härligt med tid hos gyn!!!

• nennesjuttioåtta

och en varm kram till PB, hörru!! Det är inte långt kvar nu på flytteländet och det kommer bli så bra när ni är klara!!!!! Förstår känslan dock med spisen, fy fan vad jag hade blivit galen.

• Lapinette

Godmorgon!

Vet inte om ni minns Victory?! Fråga mig inte varför för jag brukar aldrig läsa andra trådar här på BT men råkade hamna på denna. De tjejerna har hängt här länge, lika länge som oss.

www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3520752.html

Fruktansvärt hemskt!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor